bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Jan 2014

Gagal Memasuki Jepun - Nota RM1000 dan RM500 Selamat Seketika???


Semua masih ingat Tun Mahathir pernah mengharamkan duit Malaysia note RM500 dan RM1000? 

Generasi yang melalui peristiwa 1998 pasti tahu tetapi generasi Y atau lebih muda mungkin X ingat atau tak tahu. 

Kalu tak tahu tu elok lah "google" cari nota RM500 dan nota RM1000 tu yang diharamkan oleh Tun M selepas Anwar Ibrahim di pecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri/Menteri Kewangan.

Khabar angin wang nota RM500 dan RM1000 itu mungkin disimpan di China dan Jepun oleh Anwar Ibrahim. Katanya jumlah tang terlibat menjangkau thrilion Ringgit Malaysia. Duit sapa lagi kalau bukan duit Anwar Ibrahim dan kroni2nya atau proksi2nya?

Memandangkan Anwar X boleh dah nak masuk Jepun, tidakkah mungkin khabar2 angin tersebut seperti ada benarnya??? Apapun itu semua khabar angin....

Masa akan menentukan samada ianya benar atau sebaliknya....

Apapun pada pandangan penulis sekiranya khabar angin itu benar, wang2 tersebut hanya akan "resuface" dan memasuki pasaran apabila Pakatan Rakyaat/Anwar Ibrahim berjaya menawan Putrajaya.

Jadi jika kelak selepas PR berjaya menawan Putrajaya dan Anwar berjaya menjadi PM,  jika mereka menarik-balik pengharaman nota RM500 dan RM1000 nanti.... Maka sahlah khabar angin ini sebenarnya adalah suatu yang benar.

Sumber Malay Right dengan sedikit "rewording".

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3