bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Sept 2013

Potong Gaji dan Elaun Menteri ???

Mungkin cadangan ini boleh dipertimbangkan.

Ini kerana rakyaat sekarang telah semakin bijak.

Jika mereka perlu mengikat perut atas alasan kerajaan mahu berjimat cermat... Tetapi dalam masa yang sama pemimpin2 bukan sahaja pak-pak menteri malah pemimpin2 pembangkang juga boleh mengenakan sut2 blazer yang mahal2 seperti Gucci dll... hqti mana yang tidak terhiris....

Jesteru pemimpin2 bukan sahaja perlu dilihat membela dan memimpin rakyaat malah perlu juga dilihat bersimpati dengan kesusahan yang mereka hadapi di kala kegawatan ekonomi
dan sama2 berjimat demi dengan rakyaat dan negara.

Sumber klik http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/potong-elaun-menteri-kurangkan-majlis-keramaian-1.198772

4 comments:

  1. Bukan pemimpin saja termasuk semua wakil rakyat yg dipilih oleh rakyi. Adakah mereka prihatin masalah rakyat yang dihadapi dalam situasi petrol yg ditarik sudsidi oleh kerajaan pusat untuk disalurkan kpd projek pembangunan yg akan memberi faedah kepada rakyat.

    ReplyDelete
  2. Ayah Pin Said:
    Anuwo brahim cakap...Polis Zalim tangkap Samad Said tengah malam...yg orang tua jenglot tu dok buat demo tgh malam buleh pulak ! patut nya Tok Samad dudok rumah berzikir panjang2 buat ibadat banyak2...bukan nya dok jadi alat bebudak sewel tu !

    ReplyDelete
  3. Gaji Menteri tidak perlu dipotong? kekurangan gaji menyebabkan mereka akan mencari jalan singkat untuk menambah kekurang itu. Korupsi?

    Yang penting sekarang menteri-menteri dan penjawat kerajaan harus berkerja kuat untuk hapuskan gejala keganasan, fitnah-fitnah yang tersebar luas dan hapuskan rasuah?

    Satu tindakkan yang betul oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Zahid dan Tindakan Ketua Polis Negara. Selamatkanlah Malaysia. selamatkanlah Islam dan Selamatkan dan mertabatkanlah Melayu.

    Fikir-fikirlah....

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
  4. Mahukah para pemimpin2 membuat potongan gaji mereka? Sedangkan yg depa dpt sekarang nie pun masih sikit / tak cukup bagi mereka. Sebab itu depa semua nie berebut2 nak jadi YB agar poket mereka jadi besar, sebesar pangkat / gelaran yg mereka pegang. Nak fikir pasal kesengsaraan / kesusahan rakyat? Podahhhhhhh. Cakap tak serupa bikin, lebih2 lagi pemimpin2 PR...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3