bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Sept 2013

Gempar!!! Tolak Bajet 2014 - Ku Li Bakal Jadi PM ???

Ada desas-desus yang penulis dengar tetapi tidak dapat dipastikan samada ianya cetusan idea konspirasi daripada pengikut2 setia Ku Li yang mahukan beliau membuat "come back" di persada politik negara ataupun ianya cubaan daripada pengikut2 PR yang menyusup masuk ke dalam Umno.

Katanya jika BN gagal mendapatkan kelulusan dewan rakyaat dalam pembentangan bajet 2014 pada 25 Okt 2013 nanti dewan akan mengusulkan undi tidak percaya terhadap PM DS Najib dan mereka yang pro Ku Li dan MP2 pembangkang akan melantik Ku Li menjadi PM dan membentuk kerajaan campuran.

Nasihat penulis pastikan semua MP2 BN hadir pada hari yang tersebut termasuklah Pak2 Menteri dan Timbalan2 Menteri jangan ambil mudah kerana BN pun hanya menang dan membentuk kerajaan dengan majoriti mudah.

Seingat penulis, dalam budget 2013 hari tu pun ianya hampir2 menjadi kenyataan...Jangan sampai pisang berbuah dua kali!!!

Buat penyokong2 Ku Li sudah2 lah....

Zaman Ku Li sudah berlalu...

Apa yang mampu dilakukan oleh seorang pemimpin yang berusia 76 tahun???

Bukankah lebih baik jika sekiranya Ku Li ada idea2 yang bernas berikan sahaja kepada DS Najib agar ianya dapat dimanfaatkan untuk agama, bangsa dan negara???

6 comments:

  1. Kuli dan poknik 2x5- sama2 takut hilang jawatan lubang pecah kantau hilang.... Kot-kot je...

    ReplyDelete
  2. Kalau memperkasakan ekonomi melayu hanya retorik najib dan tak menjadi kenyataan, aku akan minta ku li atau sesiapa sahaja dalam umno untuk jatuhkan najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ko ni.. Cakp2 ku li nk lawan najib hanya cerita nk buat melayu gaduh je.. Xpayah lh org pr sibuk2 nk jadibatu api..
      Lagi pn ku li dh tua.. Pr sape nk tikai najib.. Ko jaga anuwar dn lksial tu.. Tu dh nak mati dh xlama lagi..

      Delete
  3. 16 Sept 2008,al Jubori juga menawarkan jawatan PM pada Kuli,sekira nya Kuli berjaya membawa kira-kira 15 org pengikut yg di janjikannya.Tapi gagal,al Jubori sendiri pun gagal mendapatkan walau seorang pun MP BN yg mahu melompat,jadi tinggalah al Jubori yg terlompat-lompat menggilai Putrajaya sehingga ke hari ini.

    ReplyDelete
  4. Terlompat-lompat menggilai ju@#$ bukan menggilai putrajaya

    ReplyDelete
  5. Nampak sangat penulis blog tak kenal siapa sebenarnya ku li ni. Mungkin jugak blogger masih lagi pakai lampin semasa ku li mencorak ekonomi melayu sehinggalah kita org melayu masih kekal berkuasa. Dicadangkan supaya penulis blog mengambil masa untuk google atau youtube mengenai tengku razaleigh. Petronas , Pernas , PNB ,DEB dan juga bangunan PWTC adalah semua hasil dari Ku Li sendiri. Harap jangan perlekeh org lama yang terlalu banyak berbakti kepada kita org melayu. Najib sendiri pernah jadi pegawai khas Ku Li semasa di petronas. Ku li tidak pernah diberi peluang untuk menabur idea kerana selalu disekat oleh org berkepentingan yg mengelilingi najib. Kehebatan Ku li seperti langit dan bumi jika dibandingkan dengan najib.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3