bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Sept 2013

Bukti DAP Parti Chauvanis Cina Atau Sememangnya Chin Peng Pengasas Sebenar DAP???

DAP dilihat lebih mengagungkan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng berbanding pengasas sebenar parti itu, bekas Presiden Singapura, CV Devan Nair.

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah (DUN), M. Manoharan mendakwa, ini berikutan DAP sukar menerima kematian Chin Peng dengan dilihat begitu agresif mempertahankan ketua komunis itu berbanding pengasas DAP itu sendiri.

Malah, kata beliau, parti tersebut seolah-olah sudah ‘memadamkan’ Devan Nair yang juga merupakan bekas Setiausaha Agung parti itu.

Jelasnya, DAP tidak pernah memberi penghormatan dan penghargaan yang secukupnya kepada Devan Nair sehingga saat ini berbanding ‘pemimpin’ lain dalam parti.

Artikel pebuh klik sini.


Komen Isac:

Adakah "pilih-kasih" ini berlaku kerana Chin Peng adalah seorang yang berbangsa Cina/Tionghua jestru parti yang sememangnya majoriti dianggotai oleh orang2 Cina ini menyokong Chin Peng? 

Ataupun dakwaan bahawa DAP adalah "sayap" PKM dalam politik kepartian adalah benar dan Chin Peng merupakan pengasas DAP yang sebenar???

1 comment:

  1. Isu membawa abu mayat Cin Peng sebenarnya adalah untuk dijadikan lambang perjuangan masyarakat Cina Malaysia menuntut kuasa politik di negara ini

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3