bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

4 Jun 2013

Demonstrasi Di Turki Juga Berhadapan Tindakan Keras Kerajaan Erdogan - Kenapa Anwar X Bising?


Demonstrasi jalanan yang kononnya untuk membantah kemusnahan taman terkenal Istanbul, Gezi Park bertukar menjadi demonstrasi rakyat menuntut Tayyip Erdogan letak jawatan sebagai PM.


Parti pembangkang Turki, parti CHP yang disokong oleh pihak luar mengharapkan lebih banyak berlaku kecederaan atau seboleh-bolehnya kematian untuk menarik simpati pihak luar, khususnya AS campur tangan ke dalam politik Turki.

Media Israel, jewishpress.com mengangap demonstrasi di Turki itu sebagai bantahan anti-Islam yang terbesar dalam tempoh sedekad ini.“Beratus-ratus lagi cedera dalam konflik dengan pihak polis di Ankara, ibu negara.

Demonstrasi itu bermula sebagai bantahan alam sekitar tentang kemusnahan taman terkenal Istanbul tetapi turut merebak ke Ankara, juga,” lapornya.


Anwar selalu bercakap kononnya belia kawan baik dan pro Erdogan. Turki bagus sangat... Tetapi mengapa kini belia X berani menemplak Erdogan kerana bertindak tegas terhadap pendemonstrator? Takut rakyaat akhirnya akan melihat cara/tindakan Malaysia menangani PR sebenarnya betul dan tepat???

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:


  1. Mungkin tulisan saya ini dapat memberikan sedikit infor kepada anda, bertajuk :

    Turki & Erdogan : Legasi bumi Uthmaniyyah kini bergolak

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/06/turki-erdogan-legasi-bumi-uthmaniyyah.html

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3