bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Apr 2013

Tanah Rezab Melayu di Kelantan "Dirampas" Oleh Kerajaan Pas Diberikan Kepada Syarikat Bukan Melayu!!!

Artikel penuh klik sini.

Penulis percaya pemilik2 tanah sediada bukannya anti pembangunan...

Sekiranya sebahagian tanah2 mereka ini diambil sebahagian kecil untuk dibuat jalan bagi kebaikkan/manfaat semua pihak, iaitu pihak pemaju, pemilik2 di bahagian hulu dan pemilik2 tanah sendiri akan mendapat manfaaat samada secara langsung mahupun tidak langsung ianya sepatutnya disokong.

Ini kerana semua akan mendapat manfaat dari segi kenaikkan harga hartanah terbabit,  harga hartanah kawasan sekitarnya, pahala amal jariah kerana kemudahan untuk masyarakat setempat sebagai jalan perhubungan untuk keluar masuk, kegiatan ekonomi, dan lain-lain. Tambahan pula sekiranya pengambilan tanah dilakukan oleh pihak pemaju segala kos pengambilan dan pembinaan jalan biasanya akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak pemaju. Ini akan menjimatkan wang rakyaat

Sebaliknya tindakan kerajaan pimpinan Pas merampas tanah2 rezab Melayu untuk diberikan kepada pemaju2 bukan Melayu adalah suatu tindakan yang melampau!!!

Mengapa kerajaan negeri Pas begitu zalim???


Bukankah lebih baik sekiranya kerajaan negeri pimpinan Pas dapat mengusahakan agar tanah2 tersebut dapat dibangunkan secara usaha-sama di antara pemaju2 dengan pemilik2 tanah sediada. Bukankah itu lebih molek? Semua orang akan berkongsi manfaat dan masyarakat setempat akan dapat hidup dengan lebih harmoni di samping pembangunan juga dapat dilaksanakan...


1 comment:

  1. Perkara beginilah sebenarnya yg kita tak mahu berlaku.Kekayaan negara KAUM DAP yg kontrol.Harga barang dipermainkan.Contoh: sebelum ada klinik 1 Malaysia harga ubat demam RM10 tp sejak ada klinik 1M turun kpd RM5. Bayangkanlah kalau puak ini diberikan lagi dgn kuasa apa akan jadi. Kita kena rasis sb puak ni lagi rasit dahysat. siapa yg jaga kaum sendiri klu bkn kita..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3