bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Apr 2013

Berbekalkan Majoriti 1, 748 Undi - Nazri Aziz "Calon Boleh Menang" Berbanding Dato' Kamilia???



Keputusan PRU 12, sumber klik sini.


Penulis kenal pun tidak Dato' Kamilia, bukan mahu membela beliau tetapi boleh memahami apa perasaan beliau apabila seperti tidak diindahkan oleh pucuk pimpinan parti.

Pastinya apabila sebelum ini kepimpinan wanita Umno diberikan peluang untuk bertanding di peringkat Parlimen, dengan ketiadaan DS Shahrizat, Dato' Kamilia merasakan ianya adalah "hari beliau".

Bila lagi... umur pun dah agak lanjut...

Kenyataan DS Nazri yang mengkritik tentang tindakan Dato' Kamilia mengambil keputusan untuk bertanding atas tiket bebas sebagai mementingkan diri dan sokongan ke atas beliau  selama ini hanyalah sokongan terhadap parti bagi penulis agak keterlaluan dan egoistik terutamanya buat seorang pemimpin yang dilihat oleh banyak pihak sebagai "liabiliti" kepada Umno dan BN tetapi masih dikekalkan.

Pastinya jentera PRU BN di Padang Rengas terpaksa bekerja lebih kuat....

6 comments:

  1. sorry ar bro..aku setuju dgn DS Nazri...pemimpin macam ini memang sorry to say D Kamilia memang selfish dan nak kuasa.UMNO tak ketandusan pemimpin wanita yg berkaliber..aku berani bertaruh dgn bro D.Kamilia akan KALAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous22 April 2013 23:48, dia pun anak Dato'... Standardlah... "Bangsawan" confident level tinggi...

      Delete
  2. 1748..... suasana 2008 tidak sama dengan 2013...

    ReplyDelete
  3. byk yg tersirat dlm kecelaruan memilih calon.... tangan ghaib bro...

    ReplyDelete
  4. kami pengundi muda KOMPOM serah X pada chip!!!

    ReplyDelete
  5. Ya, kita juga tidak bersetuju dengan admin. Umur dia mungkin telah lanjut tetapi dalam bab bertanding PRU dia mungkin muda lagi. Terlalu muda. Ini bukan pemilihan PAU. Sesuatu perlu dia impress PM sebelum dia boleh menduga lautan dalam. Oleh kerana itu PM bagi dia kerusi DUN dan jawatan Exco sebagai pemangkin kearah politik yang lebih mencabar. Cuba bandingkan dia dengan Dato Nazri yang sering aktif membalas setiap isu yang dibangkitkan dalam parlimen. Kerana itu dia kekal dalam kabinet. Kita perlu lebih ramai lagi orang seperti beliau untuk menjawab sebarang isu yang dibangkitkan. Isu yang kena pada batang hidung dia pun dia boleh tepis. Kalau si Kamilia ni dia mampu ke nak jawab? Sepanjang dia didalam barisan Wanita Umno pun kita tak nampak dia menjawab untuk mempertahankan Ketua Wanita yang difitnah. Bahkan dia pulak menaguk di air keruh. In sya Allah dia kalah. Pengalaman kurang, strategi bertanding kurang, jentera tak ada. Dah dua hari waktu berkempen poster dia pun tak ada lagi. Silap-silap hilang wang pertaruhan. Kalau 2008 mungkin boleh sebab senarionya berbeza.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3