bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Jun 2012

Jika DS Rosmah Mula Bertudung Menjelang PRU 13???



i. Bagi sesetengah pemimpin pembangkang yang berjuang untuk kepentingan peribadi pasti akan susah hati kerana mereka akan kekurangan modal untuk menghentam dan menyerang Rosmah yang selama ini dirasakan oleh mereka sebagai "softsport" kepada pertahanan DS Najib.

ii. Buat sebahagian yang lain pula, mereka akan mengikuti perkembangan tersebut (jika berlaku) dengan penuh syak dan wasangka. Mereka akan beranggapan ianya hanya dilakukan atas sebab kepentingan politik.

iii. Buat para blogger pro BN pula, pastinya suatu perkembangan yang ditunggu-tunggu. 

Bagaimana pula dengan anda semua???

Orang ramai mungkin akan bertanyakan, susah sangat ke nak pakai tudung? Bukankah pakai tudung itu merupakan syariat Islam? Itu semua orang faham...

Tetapi apabila seorang wanita isteri bertudung tanpa segan-silu berkali-kali berbohong kepada dunia bahawa suaminya telah diracun menggunakan racun arsenik oleh kerajaan Malaysia, mungkin akan disuntik pula dengan virus HIV untuk mengaitkan beliau dengan kehidupan seks bebas dan di luar tabii, lari dan bersembunyi di kediaman Duta Turki atas alasan keselamatannya terancam,  jam omega suami dalam simpanannya dll.

Tiada seorangpun daripada parti Islam yang berani menemplak beliau!!!

Adakah syariat Islam hanya terbatas untuk memakai tudung dan sebaliknya segala kesalahan moral, penipuan dan fitnah hanya dipandang sebelah mata???


6 comments:

  1. yg kelihatan difizikal memang wajib dijaga. mulut dan akal fikiran juga wajib dijaga. baru betul!!!!

    ReplyDelete
  2. menutup aurat wajib bagi setiap wanita yang beragama islam. ingat ye bertudung kepala semata2 belum lagi menepati tutup aurat seperti yang dituntut. kalau kepala bertutup pun tapi pakai baju lengan pendek, ketat, sendat, singkat, jarang belum lagi dikira menutup aurat.tudung yang dituntut pakai pula mesti melepasi dada dan punggung. so dalam keadaan sekarang ini yang tudung beraneka fesyen di pasaran, apa seseorang itu boleh riak dan takbur mengatakan dirinya telah menutup aurat dalam erti kata sebenarnya?
    begitu juga dengan kes rosmah, dia tak memakai tudung tapi dia tidak bercakap bohong. sebaliknya orang tu pakai tudung (tapi tak berapa menepati syariat gak, senteng je tudungnya) lagi mau bercakap tak serupa bikin tidak selari dengan penampilannya. malah boleh pulak bela laki sendiri yang kononnya teraniaya yang tak boleh blah boleh pulak label laki dia anugerah tuhan. malah tutup mata dengan kes moral laki dia. tapi aku yakin sangat dia sendiri tau lakinya tu cam ner. tapi demi kuasa dunia kan....

    ReplyDelete
  3. Moga hijrah DS Rosmah ini benar2 belaku, InsyaAllah.
    Sama2lah kita berdoa kps Allah utk kebaikan DS Rosmah, suami, keluarga dan sekalian rakyat jelata. Aminn.

    ReplyDelete
  4. Menutup aurat adalah kewajipan bukan pilihan.Tiada kompromi dalam isu ini biarpun untuk kepimpinan tertinggi negara.Seseorang baik semestinya menutup aurat, kerana baik dinilai dari kebaikan dengan manusia dan juga ketaatan kepada perintah Allah SWT.Berhati-hati dalam penulisan kita kerana menolak satu huruf sahaja daripada Al-Quran bermakna kita engkar dengan perintah Allah SWT secara keseluruhannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih atas nasihat tuan.

      Sebab itulah kawan agak berhati2.

      Hukum sememangnya kita tidak boleh ubah2.

      Juga semoga kita tidak menjadi muslim yang durhaka.

      Delete
  5. Doa moga dia diberi hidayah... teguran rakyat telah ber acapkali...Ulama pun sudah... hanya Allah jua yg Maha Pembentuk akan hambanya jua.....

    Mungkin doa Bonda Toh Puan akan mustajab....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3