bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 Apr 2012

Pemandangan Sekitar Demo Lynas Berdekatan Masjid Al Azim Melaka. Di Kawasan Parkir Kampus OUM Melaka.









Penulis yang kebetulan ada di sana selepas solat Jumaat sempat bertanyakan sedikit sebanyak kepada 2-3 orang pendemonstrator. Mereka kata "pakar" yang tengah berucap kata bahaya!!!

Beliau mendabik dada kononnya Pas mempunyai ramai pemimpin2 yang berkelulusan Phd.

Bila di tanya mengapa Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, YB Dr Che Rosli Mat (Pas) seorang saintis nuklear mendakwa Lynas tidak merbahaya dari segi saintifik.

Beliau mengatakan itu hanyalah pendapat peribadi ahli saintis tersebut dan bila seorang penonton memberitahu Dr Che Rosli Mat mempunyai 2 Phd (penulis pun X pasti betul ke tidak). Penyokong Pas tadi tanya balik pandai sangat ke kalau ada Phd?

Orang Pas ni memang pelik... Mulanya dia berbangga dengan pemimpin2 mereka yang ada Phd., lepas tu boleh mengatakan pemimpin mereka sendiri Dr Che Rosli Mat seorang saintis nuklear mengeluarkan kenyataan yang bersifat peribadi.

Bro, seorang pakar mana boleh keluarkan pandangan peribadi??? Jika ianya berkaitan dengan ilmu dan kepakaran beliau, jika salah cakap, beliau boleh didakwa!!! Tak kiralah kenyataan bersifat peribadi atau parti. Seorang pakar kena bercakap dan memberi pandangan mengikut ilmu dia. Sains dan teknologi ni "straight forward". Boleh kata boleh dan perlu dibuktikan bukan macam "pakar undang2" yang masih boleh "twist and turn" kerana banyak berdasarkan kepada "interpertasi". Sebab tu pakar perlembagaan "pakatan" tu boleh "cakap pusing2".


Ingat ini macam orang politik Pas dan Pakatan ke??? Suka cakap kosong!!! Bila kantoi, oh itu kenyataan peribadi.

Lepas tu, cakap saintis pakar nuklear (orang mereka sendiri) tak mahu mereka dengar. Nak dengar cakap doktor gigi, peguam dan pegawai pencen yang tiba-tiba dah jadi bertukar menjadi "pakar nuklear".

Ada satu pakcik tua penyokong kuat Pas pun masuk campur ingat kami ni bodoh ke???

Kalau tak bodoh takkan kena tipu dengan Anwar :)

Cakap dengan orang yang dah kena "brainwash" memang X akan menang.....






14 comments:

  1. orang yang jahil ni kalau diajarpun degil, lebih baik jangan berkawan..nanti x pasal pasal kita pun sama dapat bala sebab kejahilan dorang.

    ReplyDelete
  2. Kumpulan demo ni manusia tolol. Macm Foziah jugak.

    ReplyDelete
  3. Org pas mmg bodoh..

    ReplyDelete
  4. jangan kita jangan tinggal orang2 yang jahil adalah menjadi tanggungjawab kita untuk menyedar mereka yang jahil, kesian dekat masa depan anak2 malaysia kerana kejahilan mak bapak anak pun hancurs tengok adam dan mereka yang ssm tu hancur hancur punah....sebab mak bapak bangga anak tepekik telolong pagi2 depan pagar universiti kalau depan pagar rumah orang agak2 kena ketuk tak kepala depa tu

    ReplyDelete
  5. Akhirnya anak anak orang pas yg berebut rebut mohon kerja di lynas seperti berlaku di Putra Jaya sekarang..di penuhi oleh orang Kelantan !!

    ReplyDelete
  6. cuba semak pemilikan tapak kilang lynass tersebut siapa yang punya,sekitar kilang lynas itu tiada langsung pemilikan kaum cina,dan semasa pembinaan kilang lynass itu pun menjadi isu kerana di gebeng terdapat beberapa taikun taikun pembekal besi,difahamkan kilang lynas tidak membeli besi2 dgn taikun2 tersebut maka menjadi marah maka mcm2 ftnah yang ditaburkan bagi menjatuhkan lynass,dan satu lagi difahamkan juga akan ada pembangunan yang berskala besar di kawasan sg ular,maka bila isu radioaktif dimainkan,maka mereka mengharap kejatuhan harga hartanah di kawasan tersebut dan boleh ditawan dgn mudah,dan akan mendapat untung yg besar apabila kawasan itu di bangunkan....cuba selidik betul2 penjajahan tersebut.

    ReplyDelete
  7. Hahaha..tadi kat shah alam pun grup hantu raya yg sama bantah demo lynas. Malas aku nak cakap..aku hon je keter masa pakar nuklear dia tgh berucap..marah seh yg ada sebab aku bunyikan hon..tapi bukan aku sorang..ramai ug bunyikan hon bantah anti lynas ni..bodo piang org pas ni..

    ReplyDelete
  8. Sahlah pendemo ni tak tahu hujung pangkal. Pak turut sahaja.Nak juga dengar apa pakar dia orang kata. lepas keluar masjid, buka cerita bohong. Itulah manusia berpartikan PAS.

    UnclearEngineer.

    ReplyDelete
  9. depa ni kalau bab demo kat jalan memang suka sangat. itulah yg boleh dibangakan oleh puak fuckatan . dari org tua yg tak tau ape2 pun join jugak tapi ape yg di demokan pun tak tahu.
    jadi mainan dan kuli puak DAPig ajelah.
    tulah org Melayu yg tak sedar diri .

    ReplyDelete
  10. Bodo tahap piang tol...wat malu org Melaka saje...mmg depa tu cume anjing2 n lembu2 hijau saje...akai letak kat jubur,,tu kene liwat dgn Al juburi....

    Cakap pakar Nuklear xnak dengar, nak dengar cakap tukang lap jubur Anuwar saje....

    Awatla kecik2 xnak mampos..dah tua2 wat malu kaum saje...

    Kahak kahak haktuiii

    ReplyDelete
  11. PAS sanggup jadi kuda DAP. Macam tu lah jadinya. Bangang bertingkat-tingkat!

    ReplyDelete
  12. awat x demo kat tokong or kuil?

    ReplyDelete
  13. Takpe hari ahad nanti suh la diaorang demo kat depan mana-mana gereja pulak.. Asyik masjid jer jadi mangsa..

    ReplyDelete
  14. sedih nya aku melihat kaum ku yg begitu mudah di perbodoh bodohkan, sanggup berpanas di tengah hari yg terik semata mata nak menunjuk perasaan...soalan aku
    1. adakah cina & india juga berdemo depan rumah ibadat mereka?
    2. kenapa x gunakan akal yg waras utk menilai projek ini? betul ke membahayakan?
    aduhai....bodoh...bodoh...bodohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhnya kaum ku..........

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3