bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

24 Apr 2012

Heboh!!! Lim Guan Eng Graduan Universiti Monash dan Charted Accountant yang Tak Berapa Nak Bijak???

Adalah menjadi lumrah apabila seseorang pelajar diberikan peluang untuk memilih samada mahu melanjutkan pelajaran di dalam ataupun di luar negara, pasti majoriti akan memilih luar negara!!!

Mungkin Selain sebagai rakyaat sebuah negara yang pernah dijajah kita masih terbawa-bawa daripada mentaliti memandang negara2 maju khususnya bangsa Kaukasian (orang kulit putih) jauh lebih baik dan dipandang  lebih hebat berbanding kaum kita sendiri.

Selain daripada itu berpeluang belajar di universiti yang lebih ternama dan gah dari segi sejarah dan allumuninya selain dapat belajar sambil "melancong" dan peluang memperolehi pengalaman baru yang tidak diperolehi oleh kebanyakkan pelajar lain pastinya sesuatu yang sukar ditolak dan begitu mengujakan.


Guan Eng, sendiri adalah lulusan universiti Monash, walaupun mungkin tidak memperolehi biasiswa tajaan kerajaan tetapi beliau lebih mengutamakan universiti luar negara. Lim Guan Eng sendiripun utamakan universiti luar, apa yang nak pelik???

Malah walaupun beliau mencemuh graduan2 keluaran universiti2 tempatan yang kononnya berkualiti rendah kerana tidak pernah pun memenangi anugerah "NOBEL", sebaliknya pernahkah beliau terfikir mengapa pelajar2 terbaik negara yang dihantar menuntut di universiti2 ternama di luar negara dan termasuk diri beliau sendiri juga sehingga kini masih GAGAL memenanginya (anugerah NOBEL) ???

2 comments:

  1. kelakar aku baca artikel dalam blog2 pro umno ni... ulasan mcm tak kaji berita dalam konteks menyeluruh. baca utusan dan berita harian je ke??

    ReplyDelete
  2. Patutlah tak berapa pandai mengira lebih daripada 10.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3