bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Apr 2012

Bukti BN Menganaktirikan Rakyaat Kelantan??? Zalim.. Memang Zalim!!!


92% daripada isi rumah di Kelantan dikatakan telah menerima bantuan BR1M.

Rakyaat Kelantan pun antara yang paling ramai menganggotai sektor awam negara.

Antara yang paling ramai memasuki menara gading.

Walaupun tidak dinafikan Kelantan sememangnya memiliki anak2 negeri yang bijak-pandai, tetapi itu juga membuktikan bahawa kerajaan BN tidak menganak-tirikan mereka walaupun ramai diantaranya mengundi Pas.

Walaupun kerajaan negeri Kelantan selalu menunding jari menuduh kerajaan pusat menindas mereka, apa yang pasti, saban hari dalam pembangunan Rancangan Malaysia, termasuk RMK 10, Kelantan merupakan antara negeri yang paling banyak mendapat peruntukkan pembangunan.

Malah menurut rekod, walaupun sistem pembekalan air di negeri tersebut masih bermasalah sehingga kini, kerajaan pusat telahpun menyalurkan lebih RM 1 billion untuk membantu mereka iaitu RM 520 juta pinjaman jangka panjang serta bakinya penyaluran secara terus untuk membina dan menaik-taraf loji2 rawatan air di negeri tersebut.

Zalim... Memanglah zalim sesiapa yang memfitnah kerajaan pusat!!! Lebih2 lagi apabila sumbangan dan bantuan diterima tetapi tidak pula jemu-jemu memfitnah dan mentohmah tangan yang menghulurkan bantuan kepada mereka.

"Umpama melepaskan anjing yang tersepit", sedarlah wahai saudara dan bangsaku!!!

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3