bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Feb 2012

Mengapa Bila Ulamak Pas Menghina Nabi Muhammad s.a.w. Tiada Tindakkan Diambil???


Itu kat Arab Saudi di Malaysia ada ulamak besar Pembangkang yang mendakwa sebelum dilantik menjadi nabi dan rasul, nabi Muhammad s.a.w. hanyalah manusia biasa seperti kita semua. Bila umurnya menjangkau 40 tahun dan kerana peribadinya yang baik maka Allah s.w.t telah berkenan mengangkat baginda menjadi pesuruhnya. Tidakkah itu seperti menghina Nabi Muhammad s.a.w. ??? Bahkan beliau seolah-oleh meletakkan ilmu Allah s.w.t. sepertimana ilmu manusia yang tidak boleh meramal masa hadapan. Tidak kah Allah s.w.t. maha mengetahui akan segala sesuatu???

Manalah agaknya "Ulamak Besar" Pas tu belajar mengenai sejarah dan sirah Nabi Muhammad s.a.w. agaknya, macam mana boleh tak sama dengan apa yang kita semua belajar???

Ke mana lah perginya cacatan sejarah di mana dada Nabi Muhammad s.a.w telah dibelah Jibrail pada ketika umurnya sekitar 2 tahun. Hatinya dikeluarkan,  telah dibasuh dengan air zam-zam untuk dibersihkanyang dan kemudiannya telah disembuhkan semula tanpa apa-apa parut,

Ke manalah agaknya catatan sejarah di mana ketika Nabi s.a.w. mengikut bapa saudaranya berniaga ke Syam seorang rahib Yahudi telah nampak tanda-tanda kenabian baginda di mana awan sentiasa memayungi Nabi Muhammad s.a.w.

Itu belum lagi cerita di mana ada ulamak yang mengatakan nama Nabi Muhammad s.a.w. telah tertulis di loh Mahfuz sebelum Allah s.w.t. mencipta alam ini.

Kenapa "Ulamak Besar" Pas tu macam tak tahu ye???

3 comments:

  1. SEMASA KANAK KANAKNYA DAN KETIKA SEDANG MENYUSU DENGAN HALIMATUN SAADIAH MUHAMMAD SAW TELAH DIDATANGI MALAIKAT MEMBEDAH DAN MEMBERSIHKAN HATINYA.

    KETIKA BELUM DILANTIK MENJADI NABI DAN RASSUL MUHAMMAD SAW DIPANGGIL AL AMIN DAN TELAH DIBERI PENGHORMATAN MENANGKAT HAJARUASWAT YANG TELAH DIBERIKAN KESEMPATAN MENGAMBIL BAHAGIAN KEPADA SEMUA KETUA KETUA KABILAH.

    MANA ADA SAMA DENGAN PEMUDA BIASA ???

    ReplyDelete
  2. siapa ulama tu? harap berikan link sumber.

    ReplyDelete
  3. tp pngikut mereka msih buta.....kesian....
    kalo aku tgur...slalu dijawab..."aku kena bnyak bljr lg...."
    mrk sudah cukup ilmu kah?????.....aku mmg kurang ilmu agama....
    tp xla bodoh...smpai semua yang dituturkan "ulama itu" mereka percayai.....

    dulu aku snjung dia.....tp bkn selepas pristiwa itu......
    "menyeru pengikutnya bersama mendoakan kecelakaan pemimpin lain"

    jgn trlalu taksub dgn politik....g taksub ngan ugama nung xpe....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3