bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Feb 2012

Konsep Penyenaraian Felda - Tengku Razaleigh pun Tak Faham???



Komen Isac;


Nampaknya Dato Ahmad Maslan kenalah   berkerja lebih keraslah...


Jangan sampai matlamat tidak sampai ke sasaran....


Jika orang cerdik dan pemimpin veteren Umno macam  Ku Li pun X faham...Macam mana rakyaat bawahan dan juga semua peneroka nak faham???

Untuk makluman semua tanah milik peneroka yang kebanyakkannya telah mempunyai geran tanah ladang dan rumah tidak akan "diusik". 

Tanah2 yang akan diapungkan adalah sejumlah 350 hektar tanah2 ladang pajakan 99 tahun  milik Felda Holdings dan juga Felda Plantation.

Itulah tanah2 yang kononnya mahu diberikan oleh pembangkang kepada generasi kedua peneroka sekiranya mereka "merampas" Putrajaya.

Yang pasti walaupun mereka menguasai Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor sehingga kini tanah2 tersebut tidak pula mereka agih2kan kepada generasi kedua peneroka.

Yang jelas tanah2 tersebut adalah milik Felda setidak2nya sehingga 99 tahun atau tempoh pajakkannya tamat. Jestru kesudian Felda untuk berkonsi hasil dan kemewahannya  bukan setakat dengan generasi kedua peneroka malah juga dengan semua rakyaat Malaysia keseluruhanya seharusnya dihargai dan diucapkan terimakasih oleh kita semua.

2 comments:

  1. Ku Li ni memang sejak dulu lagi tak layak menerajui apa lagi memimpin UMNO... Dah la masa S46 dulu kena tipu idup-idup dgn PAS... Apa yg keluar dari mulut dia, semua tak boleh pakai... Semua berdasarkan ikut sedap dan mahukan populariti... Sebab itu Ku Li tidak mendapat perhatian di dalam UMNO...

    ReplyDelete
  2. Org duduk Gua mcm tu lah.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3