bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Feb 2012

Kerajaan Pulau Pinang Jual Tanah Pada "Kroni" dan Nafikan Rumah Murah Untuk Rakyaat Miskin???


Sumber klik sini.

Tanah kerajaan negeri yang bernilai berbillion telah dijual kepada sebuah syarikat kroni tanpa tender dan katanya dijual jauh  lebih rendah daripada nilai pasaran???

Malah, mereka juga telah "membenarkan" pihak pemaju untuk "menggugurkan" kuota pembinaan rumah kos rendah buat golongan miskin???

Sebagaimana yang Lim Guan Eng katakan beliau akan bersara daripada politik sekiranya dakwaan tersebut benar. Jestru penulis menyeru sesiapa yang mempunyai maklumat-dan bukti-bukti agar tampil ke hadapan.

Apapun LGE perlu meletakkan jawatan berkuat-kuasa serta-merta melainkan beliau dapat membuktikan bahawa bukti yang diperolehi daripada Bursa Malaysia bahawa pejualan tanah tersebut telah tidak dibuat secara tawaran terbuka adalah tidak benar.

1 comment:

  1. Cuba semak berapa banyak kah orang cina dari selatan (rpablik) yang beli tanah di PP ini. Itu adalah rahsia yang pemimpin DAP tutup.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3