bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 Dec 2011

Sistem Pendidikan Kita Menjurus Kepada Melahirkan Penyokong2 Pembangkang Yang Jumud?



SEBAHAGIAN murid Tahun 1 Inovatif menunggu giliran untuk melawat sekitar kawasan sekolah pada sesi orientasi di SK Bangsar, Kuala Lumpur, hari ini. Seramai 343 murid Tahun 1 SK Bangsar mendaftar dan dibahagikan kepada 10 kelas. - Foto Aizuddin Saad. Dec 28, 2011 2:01 pm

Semacam ada sesuatu yang tidak kena dengan sistem pendidikan kita...Trend golongan muda dan terpelajar kini menjurus kepada "menentang" kerajaan sediada dan menyokong pembangkang.

Samada ianya adalah disebabkan oleh "darah muda" yang memang suka memprotes ataupun sememangnya sistem pendidikan yang ada perlu dirombak?

Ironinya golongan muda yang kononnya "berfikiran kritis" ini cuma akan menyanggah saranan dan keputusan kerajaan tetapi tidak pernah pula hendak bersuara mengapa segala tohmahan dan fitnah yang dilontarkan oleh pembangkang terhadap pihak kerajaan tidak disertakan dengan bukti-bukti yang nyata!!!

Sebaliknya walaupun bukti-bukti yang menjurus DSAI terlibat dengan kes meliwat Saiful, video seks dan lain-lain ditolak mentah-mentah oleh mereka. Tidak kah mereka pernah terfikir mengapa DSAI tidak mahu bersumpah muhaballah???



2 comments:

  1. hapuskan sekolah vernikular dulu...

    ReplyDelete
  2. pernah terfikir tak kenapa kaum muda boleh mng melwn kaum tua sblm merdeka dulu? sejarah berulang kembali.

    pd ms ini, sukar golongan tua (pro-BN) mengawal golongan ank muda. xsemestinya diorg sokong PR. cuma dh bosan dgn brg lama. lmbt atau cpt, ia pasti akn berlaku.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3