bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Nov 2011

Lagi Cerita Pasal Kapal Selam??? Murah dan Boleh Menyelam, Nurul Izzah Pasti Suka???












Kapal selam buatan sendiri… Begitu kreatif Tao Xiangli, rakyat negara China.




Satu masa dahulu menjadi isuhangat kapal selam yang dibeli tak boleh menyelam.

Tapi berlainan pula dengan seorang pemuda di China yang hanya bersekolah secara asas (mungkin peringkat SPM), Tao Xiangli, yang sangat kreatif dalam merancang dengan design sendiri membina Kapal Selam buatan tangannya sendiri yang dengan menggunakan bahan tong-tong drum dengan berat sehingga 1.6 tan demikian dikutip dari Zhongan Online.
Kapal selam buatan sendiri ini juga memiliki beberapa kelengkapan diantaranya memiliki periskop, mengawal kedalaman tank, motor elektrik, manometer dan sebagainya.

.

Waktu yang dihabiskan oleh Tao untuk menyiapkan kapal selam ini lebih kurang 2 tahun dan kapal selam ini boleh menyelam sehingga sedalam 10 meter dibawah permukaan air.


Komen Isac;

Kalau ditakdirkan Pakatan Rakyaat menang dalam PRU 13 nanti dan Nurul Izzah dilantik menjadi Menteri Pertahanan, bolehlah beliau beli "kapal selam" buatan Tao ini.

Jangan beli kapal selam "tong drum" ini pun nanti kos nya sampai berbillion ringgit sudahlah..... Maklomlah...mengata dan mengkritik  ni memang senang, tapi bila "sendiri" buat pun silap-silap lagi teruk...  Lihat ajelah negeri-negeri di bawah pemerintahan Pakatan... Kalau tak 2 X 5, lagi teruk ada....


2 comments:

  1. tony puaka pun tentu suka ngan kapal selam ni...murah dan yg paling penting made in China...

    ReplyDelete
  2. salam,
    soal pertahanan negara pun nak dipolitikkan.Dia anak beranak tak apa lah boleh berlindung di israel kalau negara di serang.kita ni nak lari mana?akal tu biar bijak,nurul izzah.pertahanan negara rahsia negara.jangan heboh-heboh!!!!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3