bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Oct 2011

Cadangan Mahathir Sepatutnya Dicadangkan Oleh Pas, Sebuah Parti Yang Dibarisi Oleh Ulamak!!!


Artikel penuh klik sini.

Walaupun pernah dilebel sebagai "terkeluar dari Islam" kerana menolak hudud Pas, hakikatnya Tun Mahathir lebih banyak 'berjasa" kepada Islam.

Bank Islam, Pusat Islam, Universiti Islam, cadangan dinar emas sebagai mata wang dunia Islam, menerapkan nilai-nilai Islam dalam pemerintahannya dan lain-lain telah membuka mata dunia bahawa sebuah negara Islam tidak semestinya akan mundur.

Terbaru cadangan agar zakat daripada negara-negara Isam yang lebih kaya diaggihkan kepada negara-negara Islam miskin wajar dipertimbangkan oleh para ulamak.

Secara dasar ianya suatu cadangan yang baik. Perlu diingat tiada sempadan dalam Islam, semua umat Islam adalah bersaudara dan adalah menjadi suatu tanggung-jawab untuk kita membantu saudara-saudara kita.




2 comments:

  1. PAS mana ada idea mcm tu .... perkataan islam pada nama parti itu cuma sekadar alat tarikan utk dipergunakan untuk meraih sokongan. Semuanya demi kuasa. Bila dapat kuasa disalahguna pulak. Akhirnya yang halal jadi haram, yang haram jadi halal.

    ReplyDelete
  2. ekonomi tak penting bagi pas. yang penting nak laksana hudud. bab orang faham tak penting, hudud diutamakan. kalu makan halal atau haram tak penting, hudud didahulukan. orang lain maju ke hadapan dalam ekonomi, bagi pas itu semua dunia belaka, hudud lebih penting. orang bersaing dalam semua ilmu untuk maju di masa hadapan, pas cuma nak promosikan hudud. bila dah ada kuasa, putar - putar alam menolak hudud yang dia cipta sendiri. pusing-pusing dok fitnah ke bn kata pas dihalang daripada laksana hudud. percaya la pulak para hamba sahayanya akan temberang pemimpin mereka. mudah cakap, pemimpin cuma cakap apa yang pengikut suka dengar. praktikal hancur lebur.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3