bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Sept 2011

Lagak Penyokong Pakatan Rakyaat Tak Ubah Seperti Penganut Fahaman Syiah???


Forum "Wajarkah sejarah ditulis semula?"Berikut pula adalah komen seorang pengomen "tegar" dipercayai pengomen "berbayar" Pakatan;



Terimakasih kepada DSAI kerana kini rakyaat lebih percaya kepada fitnah, teori konspirasi dan andaian-andaian yang mereka buat sendiri...

Maka apa bezanya pengikut-pengikut Pakatan dengan penganut-penganut sesetengah ajaran Syiah yang diakui terkeluar dari ajaran Islam (bukan semua!!!).

Sebahagian penganut-penganut Syiah yang telah tersasar akidah mempercayai Malaikat Jibrail  telah terhilaf di dalam memberikan wahyu kepada Nabi Muhammad s.a.w.. Menurut kepercayaan mereka sepatutnya Saydina Ali a.s. yang sepatutnya dilantik menjadi penghulu segala Nabi dan Rasul terakhir.

Teori terlampau banyak percayakan "kalau". Kalau Malaikat Jibrail terhilaf? Apakata kalau sebenarnya Ali yang sepatunya menjadi Nabi/Rasul?

Samalah jugak macam pengomen Pakatan ni, "Tunku yang buat deal entah apa ntah kita pun tak tau dengan British, sampai dia boleh jadi PM samapi UMNO boleh memerintah".

Terlampau percayakan sangat kepada andaian-andaian dan fitnah ciptaan sendir!!! Asyik sibuk memfitnah orang, sampaikan sejarah yang ditulis dengan terang dan dapat dilihat dengan mata sendiri tidak mahu dipercayai.

Hakikat kehidupan di dunia ini walaupun mungkin ramai pejuang kemerdekaan tetapi pejuang yang tidak gugur dan akhirnya mengecapi kemenangan dan berkuasa akan lebih diingat berbanding pejuang yang gugur. Yang pasti, jasanya akan berterusan...

Begitu juga sepertimana pemain bola, pastinya kehebatan seorang penyerang yang berjaya menjaringkan gol sehingga pasukannya mencapai kemenangan akan lebih diingati berbanding penjaga gol yang sangat tangkas tetapi akhirnya pasukannya tetap seri apa lagi jika kalah.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3