bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Sept 2011

Disebalik Pemansuhan Isa - Najib Melakukan Apa Yang Anwar Gagal Lakukan???

Pembangkang melaung-laungkan  kegembiraan kerana kononnya mereka berjaya menekan kerajaan untuk menghapuskan ISA.

Apa yang mereka tak nampak ialah, Anwar (Ketua Pembangkang) telah gagal untuk melakukannya semasa beliau menjawat jawatan TPM dan berada di dalam kerajaan selama beberapa puluh tahun.

2 comments:

  1. Menghapuskan ISA dan menghapuskan undang-undang pencegahan (Artikel 149 & 150 Perlembagaan Persekutuan)seperti ISA perlu dibezakan.

    PM hanya bercadang hapuskan ISA bukannya undang2 pencegahan. ISA hanya satu dari beberapa undang-undang pencegahan. ISA yang merupakan undang-undang pencegahan ini digantikan dengan dua. Bermaksud, bukan dihapuskan tetapi ditambah dengan satu lagi. Bezanya, akta-akata baru itu mempunyai tempoh tahanan polis lebih pendek (kini 60 hari sebelum masuk karung) kepada 30 hari kot dan perintah remand memerlukan perintah Hakim bukan polis semata-mata.

    Dr Abdul Rani

    ReplyDelete
  2. Lu memang bodoh lah Dr RAni. Lu dengan mat sabu sama2 komunis.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3