bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Aug 2011

Nik Aziz - Apa Beza "Anwar Tukar Dengan Ku Li", "Najib Tukar Dengan Muhyiddin" ???


Bukankah Nik Aziz sendiri yang pernah mendakwa bahawa "penipuan" di dalam politik dibolehkan??? Politik adalah tipu-muslihat???

Politik disamakan dengan peperangan....

Nak disamakan dengan hadith Rasulullah s..a.w, "Jabir Ibnu Abdillah r.a berkata:” Nabi SAW bersabda:”Peperangan itu adalah tipu muslihat.” (Bukhari dan Muslim).

Jadi apa pulak nak dihairankan jika sememangnya Umno yang mencetuskan "gosip politik" bahawa Pas sedang berura-ura untuk menggantikan Anwar dengan Ku Li???

Sementelah pula, pemimpin-pemimpin Pakatan juga sedang meniupkan "fitnah" bahawa Muhyiddin bakal menggantikan Najib!!!

Soalan penulis, salahkah Umno (sekiranya benar) menggunakan fatwa politik Nik Aziz bahawa "Politik adalah tipu-muslihat"? Jika ya, apa pula hukumnya "fitnah" yang mengatakan, "Muhyiddin sedang berusaha untuk menjatuhkan Najib"???

Pembohongan pun adakalanya merupakan fitnah. Jestru tidak hairanlah jika di dalam ceramah-ceramah Pas penuh dengan "fitnah" ??? Matlamat menghalalkan cara???

Dunia...dunia...Astagfirullah hal azim.....

Semoga rakyaat jelata dapat "melihat" siapakah yang benar!!!! Amin.






1 comment:

  1. Masyallah....patutlah firman Allah pun dikatakan ayat2 politik....semua pulak tu

    JEBAT MELAKA

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3