bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

3 Jul 2011

Mengapa Perlu Sertai Demonstrasi Bersih 2.0???

8 perkara yang dituntut Ambiga agar ditunaikan oleh pihak SPR. Mari kita renungkan sejenak 8 perkara yang sebenarnya sengaja direka Anwar untuk mengalihkan isu liwat & klip video seks yang dikaitkan dengan beliau.

Mari kita teliti tuntutan yang dibuat oleh Bersih;

1. Bersihkan senarai pengundi

SPR telah, sedang dan akan terus mengemaskini senarai pendaftar pengundi baru atau lama. dan terbaru SPR bersedia menimbang akan kemungkinan menggunakan kaedah biometrik. sekaligus akan menggantikan penggunaan dakwat kekal. (Ambinga mane tau syarat sah solat!!!). Dakwaan memiliki 400 ribu ahli PKR begitu mencurigakan, tapi nak tunjuk diri sendiri kononnya lebih "bersih".


2. Reformasikan undi Pos

SPR telah menyatakan undi pos tidak akan di mansuhkan sebaliknya akan meminda peraturan setelah di bentangkan di parlimen pada Jun ini dan jika di luluskan akan digunapakai pada PRU13 nanti. Bagaimanapun ia tidak melibatkan para pelajar di luar negara dan anggota tentera yang bertugas di luar perbatasan kerana ia adalah soal keselamatan negara.

(tu sebabnya Tony Pua suka tengok kedaulatan dan keselamatan negara tergugat apabila kerap persoal perbelanjaan pertahanan negara dengan pelbagai tohmahan kerana marah kepada para pengundi-pengundi pos  (tentera dan polis) kerana majoriti mereka menyokong kerajaan BN.


3. Penggunaan dakwat kekal

Seperti perkara 1. null & void - Ambinga mana tau syarat sah solat. dia suke menyusahkan umat islam!


4. Akses media yang bebas dan adil

Kerajaan dah pun laksanakan kebebasan media. Walaupun kerajaan mengenakan syarat akhbar di benarkan di jual kepada ahli namun orang ramai masih mampu membelinya di mana saja. begitu juga dengan liputan media elektronik di mana fuckatan cukup terkenal di luar negara hasil dari kerjasama antara talibarut penyangak dalam negara dan taikun media george soros. hasilnya 5 negeri dapat di tawan!. Mereka ada Malaysiakini, Malaysian Insider, Harakah Online dan macam-macam lagi. Itupun masih nak kata kerajaan BN tidak bersikap adil.


5. Tempoh kempen minimum 21 hari

Seperti yang kita tahu apabila sesuatu PRK atau PRU, ianya akan membabitkan jumlah yang cukup besar. Kerajaan mahu tempoh berkempen di pendekkan untuk menjimatkan kos yang tinggi. bagaimanapun fuckatan mahu ia di panjangkan selama 21 hari sekaligus membazirkan berjuta2 duit rakyat sedangkan kerajaan dapat menjimatkan wang dari perbelanjaan kempen untuk membangunkan prasarana dan kemudahan untuk rakyat. Ternyata Pakatan sengaja nak membangkrapkan kerajaan disamping mahukan rakyaat terus berpolitik dan tidak mengendahkan pembangunan negara dan rakyaat.


6. Kukuhkan institusi awam

Selama 54 tahun institusi kerajaan telah melalui pelbagai perubahan mengikut pasca pemerintahan perdana menteri yang bersilih ganti. kini Najib meneruskan legasi PM terdahulu. Bukan saja mengukuh, tapi melakukan penambahbaikan dalam pentadbiran beliau menerusi bidang keberhasilan negara (NKRA) & KPI

(Pasrael pun mula nak meniru apabila mencadangkan pengauditan kepimpinan rejim Pas).

Jestru ini sengaja diada-adakan kerana mereka tiada alasan sebenarnya!!!


7. Hentikan rasuah

Kerajaan dah lama memerangi rasuah dan pengkuatkuasaan akan tetap di teruskan selagi kita bernama manusia. Buktinya ramai anggota2 dari agensi kerajaan di cekup tanpa mengira pangkat. Bagaimanapun pengamal2 rasuah tegar dalam Pakatan Rakyaat cukup beruntung kerana mereka tetap di anggap suci setelah mendapatkan pengampunan sebaik sahaja mereka bersengkokol dengan Pas yang kononnya memperjuangkan Islam.

 
8. Hentikan politik kotor

Adakah politik kotor tu bermaksud memfitnah pemimpin? Mengadu domba sesama umat? Mendoakan sesuatu yang tidak baik kepada orang lain? Menuduh pihak lawan berzina, meliwat, rasuah dan sebagainya? Perkara ini juga dilakukan oleh Anwar Alantunya... Malah Pas juga tidak terkecuali!!!


Jestru pehimpunan haram Bersih 2.0 sebenarnya  hanya mahu mengaburi mata rakyat dengan tuntutan2 yang sengaja dibuat-buat. Sebab mereka sebenarnya tiada isu!!!
 
 
Kepada pihak berkuasa, jangan takut2 dan segan silu untuk mengambil tindakan ke atas penyangak rejim komunis kerana ini melibatkan soal keselamatan negara!!!
 
 
Profesor Dr. Chandra Muzaffar pula menegaskan Perhimpunan Bersih yang bakal diadakan 9 Julai ini adalah didalangi oleh Anwar Ibrahim yang dilakukan berasaskan tiga faktor.


Pertama, untuk menyampaikan mesej kepada rakyat Malaysia bahawa sebahagian besar daripada rakyat, tidak bersetuju dengan pemerintah yang sedia ada.

Kedua, untuk menghantar mesej kepada kawan-kawannya di luar negara melalui media massa Barat bahawa negara ini tidak stabil.

Dan ketiga, sekiranya mampu untuk menumbangkan kerajaan yang sedia ada melalui satu demonstrasi secara besar-besaran seandainya demonstrasi itu tidak mampu dikawal oleh pihak kerajaan.

Dr Chandra,yang juga Presiden JUST (The International Movement for a Just World) berkata Anwar sejak dari dulu lagi hanya mempunyai dua kepakaran yang diistilahkan sebagai ‘Dua D’, iaitu Demonstrasi dan Demagogue (Pidatonya yang mempunyai kuasa rayuan penuh perasaan, emosi dan prasangka).

Kedua-dua kepakaran itu mempunyai kaitan rapat dengan demonstrasi.

Tapi yang jelas yang lain dia tak pandai.... Cuma pandai merayu dan memperdaya rakyaat supaya bersimpati dan termakan fitnah dan hasutan jahat beliau!!!

Sumber klik sini dan sini.


Yang jelas.... Tiada sebab rakyaat Malaysia perlu mengikuti demonstrasi Bersih 2.0!!!
































No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3