bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 Jun 2011

Layanan Buruk Kepada Pendatang Tanpa Izin Dari Singapura???

Berita lanjut klik sini.

Agak-agaknya apa pula yang bakal dialami oleh rakyaat Malaysia jika kita ditangkap kerana melawat negara tersebut secara haram???

Tidak melaporkan kedatangan kita ke mana-mana negara adalah dikira sebagai pendatang tanpa izin.

Sudah pasti kita juga akan disoal-siasat dan ditahan dalam lokap bukan?

Apa lagi negara jiran tersebut  (Kota Singa) sememangnya dikenali sebagai negara yang begitu tegas didalam menguatkuasakan undang-undang.

Membawa rokok lebih se kotak sahaja telah dikira sebagai menyalahi undang-undang...Penyeludup!!! Apa lagi memasuki negara terseebut secara "haram".

Sememangnya disuruh berbogel dan ketuk ketampi adalah agak keterlaluan, tetapi banyak kes di mana suspek "pengganas" akan disuruh berbogel oleh mana-mana pihak berkuasa di dunia atas tujuan keselamatan. Bahkan negara "polis dunia", Amerika Syarikat juga melakukannya.

Rungutan lain seperti baju lokap berbau, sel lokap yang sempit, padat, berlipas dan lain-lain hanyalah alasan untuk menyedapkan cerita.

Lihat sahaja remaja Malaysia yang sedang menunggu hukuman mati di negara Kota Singa tersebut.... Ada kah pihak berkuasa mereka bersimpati???

Mengapa pula kita mesti bersimpati kepada "penjenayah" dan memberikan tekanan kepada penguatkuasa undang-undang kita sendiri?

Alasan sebenarnya mungkin agak berbau perkauman.... Kerana mereka (pegawai-pegawai ini) adalah berbangsa Melayu.... Ini semua permainan DAP, untuk memalukan bangsa Melayu di tanahair mereka sendiri... Agar Melayu malu dengan bangsa sendiri... Agar Melayu sendiri yang menghukum bangsa sendiri...Sementara mereka "cuci tangan"....

Ironinya setiap kali perkara sebeegini berlaku, ada 2-3 kerat orang Melayu yang bersama-sama terkinja-kinja menghentam bangsa sendiri!!!!!

Lu fikir lah sendiri!!!

4 comments:

  1. berbogel dan ketuk ketampi beberapa kali adalah prosedur biasa utk mana2 penjenayah yg disyaki membawa bhn seludupan didalam salur dubur. Prosedur ini diguna pakai oleh kebanyakkan negara2 lain di dunia.

    Prosedur ini adalah dianggap lebih tidak mengganggu hak peribadi (human right) dari menggunakan "alatan kedoktoran" utk menyiasat.

    ReplyDelete
  2. soal hukuman dan undang2 tiada kena mengena dgn kaum lebih2 lagi negara seperti singapura.tiada rasuah tiada berat sebelah tiada melayu bunuh melayu atau apa jua.undang2 tetap undang2.tiada perlu di kaitkan dgn sebarang parti atau apa2 pun.tidak kira apa bangsa sekali pun hukum sama rata diberikan.itulah satu contoh kemajuan negara singapura.tak kira bulu dari segi perlaksanaan undang2 yng.

    ReplyDelete
  3. itu olang ha pilimpuan cina manyak matut dimuang kelalam laut.

    ReplyDelete
  4. Siapa kata di Singapura tiada rasuah? Cuma "permainannya" lebih tertutp...

    Bukan kah budaya pelacuran, kongsi gelap dan rasuah sememangnya tidak boleh dipisahkan dengan orang-orang berketurunan Cina?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3