bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Sept 2010

Lagi Bukti Felda Bakal Bankrup!!!

Risda Peruntuk RM31.8 Juta Untuk Bayar Dividen Kepada Pekebun Kecil

BENTONG: Risda memperuntukkan RM31.8 juta untuk membayar dividen kepada 8,697 pekebun kecil yang terlibat dalam Rancangan Tanam Baru Berkelompok (RTBB) dan Tanam Semula Komersial (TSK) di Pahang.


Komen Isac;

Cakap banyak-banyak pun tak guna... Inilah buktinya "pembangkang" di Malaysia sememangnya "tak boleh pakai". Ibarat sokong yang membawa rebah!!!

Kepada peneroka-peneroka Felda & Felcra, jangan dibuai oleh "janji-janji kosong" pembangkang!!! Di mana mereka ini semasa kamu semua susah dahulu??? Janganlah meletakkan diri anda sebagai, "melepaskan anjing yang tersepit". Jangan digigit tangan-tangan yang memberi kita makan, pemimpin-pemimpin yang telah membantu kita....

3 comments:

  1. Tak malukah mereka kerana menerima bonos raya dan bakal menerima dividen tapi dalam masa yang sama mengutuk dan termakan dengan hasutan pembangkang sehingga sanggup menyaman Felda.

    ReplyDelete
  2. Apa bila kita tidak faham; mudahlah kita termakan hasutan. Namun yang menanggung dosa dan akibatnya adalah kita sendiri. Kita diajarkan untuk mengusul? Kenapa tidak kita usul dan periksa dengan ilmu. Kalau kita tiada ilmu: maka sepatutnya kita beri keyakinan kepada yang berilmu. Janganlah main ikut sorak yang lantang sahaja.

    ReplyDelete
  3. nk tanya kpda peneroka2 felda ... sapa yg memilih anda dan mengambil anda menyertai Felda ?

    .. kepada mereka2 ne bawak2 bersyukur lah diatas rezeki yg allah kurniakan kepada anda.. dan berterima kasih lah kepada pihak2 yg telah berjasa kepada anda.. cuba bayangkan bagaimana keadaan anda sebelom menertai felda..

    jgan lagi menjadi penoroka pemalas...nk senang tampa bersusah payah.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3