bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Sept 2010

Jangan Gadai Hak Melayu!!! - TG Nik Aziz Bersetuju Dengan Saranan Tun Mahathir..

Nik Aziz: Saya tidak tamak kekal MB Kelantan

September 26, 2010
KOTA BARU, 26 Sept — Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak menyimpan sedikit pun perasaan tamak untuk terus kekal memegang jawatan itu yang telah disandangnya sejak 1990.

Nik Aziz (gambar) berkata ia bukan kehendaknya tetapi adalah keputusan pucuk pimpinan PAS sendiri yang mahukan beliau terus memegang jawatan itu.

“Saya sendirilah jadi Menteri Besar ini tak ada tamak sikit habuk tapi telah dipilih oleh parti. Jadi Menteri Besar, kalau boleh nak suruh orang lain (ganti) tapi lepas setahun, setahun, lepas sepenggal, sepenggal (terus memegang jawatan itu),” katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, hari ini.

Mursyidul Am PAS itu berkata demikian sebagai mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam satu program Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di Pasir Mas semalam yang mengingatkan pemimpin Melayu termasuk dari parti pembangkang supaya tidak menggadaikan hak-hak orang Melayu semata-mata hendak mendapat tempat dan ingin menjadi Perdana Menteri.

Menurut Mahathir keadaan itu jika dibiarkan tidak mustahil suatu hari kelak negara ini akan menjadi seperti Singapura dimana bangsa Melayu dan umat Islam tidak lagi bebas bersuara.

Mengulas perkara itu, Nik Aziz berkata apa yang dinyatakan oleh Dr Mahathir itu diterimanya dengan baik dan boleh dijadikan sebagai peringatan kepada semua pihak termasuk daripada parti pembangkang. — Bernama


Komen Isac;

TG Nik Aziz pun bersetuju dengan Tun Mahathir dalam isu hak keistimewaan orang Melayu, anda semua bagaimana???

6 comments:

  1. org tua ni stuju sbb dah gigil tgk org kelantan bangkit sokong chedet sampai 20K org ramai berpusu2 sambut chedet. dulu pemandangan sebegini amat mustahil berlaku di kelantan.

    pemerhati 11

    ReplyDelete
  2. TG Nik Aziz pun bersetuju dengan Tun Mahathir dalam isu hak keistimewaan orang Melayu, anda semua bagaimana??? - me too!!!

    ReplyDelete
  3. kalau tunggu rakyat tak pilih,sampai matilah jadi MB,kalau dah kita rasa kita tua,tak larat nak kerja dan turun padang dah,sepatutnya kita yang umumkan kita akan berundur,bukan tunggu orang tak pilih kita baru kita nak turun tahta,tengok contoh tun M,beliau umum akan bersara bkn tunggu disarakan.tak faham ke buat2 tak faham wahai nick ajis.keputusan di tangan sendiri bukan ditangan rakyat yang nak tukar tapi malu..

    ReplyDelete
  4. wartawan salah quote tuh...lepas nih mesti dia akan konar baring cecah telinga, tengoklah nnt...

    kayrules

    ReplyDelete
  5. Manusia mana tak nak kuasa ?. Kuasa itulah boleh mengkayakan anak buah, waris warahnya. Kalau masuk ke perutnya halal, kalau ke orang lain, haram. Itulah hakikatnya.

    Allah tahu apa yang kamu kerjakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup lah tu TG Niky, Mahathir kata, berhenti suap sebelum kenyang. Tak kan dah tua bangka tak paham apa maknayatu.

      Delete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3