bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Nov 2009

Ramai Penduduk Di India Mundur dan Miskin, Adakah Ia Juga Salah Umno/BN ???

Penyokong Hindraf mogok lapar di KLCC
Andrew Ong Nov 25, 09 11:00am





Berpuluh penyokong Hindraf berhimpun di KLCC pagi ini untuk menyertai mogok lapar bagi mengingati ulangtahun kedua perhimpunan raksasa 25 November. Dengan diketuai oleh aktivis Hindraf S Jayathas, mereka tiba di pintu masuk KLCC pada kira-kira jam 9.10 pagi. Enam belas orang daripada mereka memakai baju-T Hindraf berwarna oren. Kebanyakan mereka turut memakai lencana anti-ISA.



Mereka merancang untuk mengadakan mogok lapar selama 18 jam sehingga 4 petang selaras dengan tuntutan 18 perkara kepada kerajaan bagi menangani masalah masyarakat India di negara ini."Tuntutan 18 perkara itu bertujuan untuk menangani masalah kemiskinan tegar di kalangan masyarakat India di Malaysia. "Tidak ada panduan dan peluang bagi masyarakat India, maka ramai yang terbabit dalam jenayah. Kerajaan tahu mengenai masalah itu tetapi tidak mengambil sebarang tindakan," kata Jayathas. Kira-kira 24 orang anggota polis kelihatan memantau keadanManakala pihak pengurusan KLCC telah meminta kumpulan tersebut supaya tidak duduk kaki lima kerana ia menganggu perniagaan di situ.


http://www.malaysiakini.com/news/118291



Komen Isac;



Mengapa nak bikin kecoh kenapa nak salahkan pemimpin semata-mata? Kalau mengikut perkapita pendapatan penduduk negara ini, penduduk berketurunan India menduduki tempat kedua di belakang kaum Cina dan penduduk peribuminya (Melayu) pula berada di tempat ketiga selepas kaum India.

Macamana kaum India yang kononnya tertindas di negara ini, kedudukkan ekonominya jauh lebih baik dari kaum peribumi yang merupakan kaum terbesar dan pemerintah di negara ini? Bagaimana pula kaum yang kononnya tertindas ini juga mempunyai begitu ramai dikalangan mereka yang merupakan golongan professional seperti, peguam, doktor, jurutera dan lain-lain?

Adakah itu semua juga salah kerajaan? Jika langsung tiada peluang untuk mereka bolehkah mereka yang berjaya ini berjaya? Mengapa pula sehingga ke hari ini ada sahaja orang-orang India dari tanah besar India yang ditangkap kerana memasuki negara ini tanpa permit kerja yang sah? Mengapa orang-orang India di Malaysia pula mengadu kononnya mereka dipinggirkan? Adakah jika orang-orang India di India, miskin dan melarat maka kerajaan Malaysia juga bertanggung-jawab?

1 comment:

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3