bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Nov 2009

"Perang" DSAI Terhadap Dato' Seri Najib - Kenapa Baru Diistiharkan Sekarang?

Dipetik dari mStar Online
http://mstar.com.my/variasi/manusia_peristiwa/cerita.asp?file=/2009/11/14/mstar_manusia_peristiwa/20091113171820&sec=mstar_manusia_peristiwa
Sabtu November 14, 2009
Pencuri Larikan Van Dengan Singa Sekali Di Dalamnya





Mungkinkah pencuri-pencuri itu tidak menyedari kehadiran Caesar walaupun ia mengaum? -Foto AFP



PENCURI van di Jerman bukan sahaja berjaya melarikan kenderaan itu saja tetapi termasuk singa Caesar yang dikurung dalam van itu sekali.
Mungkinkah pencuri-pencuri itu tidak menyedari kehadiran Caesar walaupun ia mengaum?

Apa yang pasti, pencuri van itu telah membawa singa itu 'bersiar-siar' pada waktu malam. Bagaimanapun mereka meninggalkan van itu selepas melanggar satu petanda jalan. Mereka masih tidak menyedari kehadiran singa Caesar yang berada dalam van yang dicuri itu.

Kemudian, polis menggunakan trak untuk menunda van itu ke sebuah depoh berdekatan. Pihak polis juga tidak menyedari singa Caesar yang berusia lima tahun berada di dalam van itu.Penjinak singa yang dipanggil untuk menuntut balik Caesar bagaimana pun mendapati singa itu tidak cedera.


Sebelum itu, pemilik van telah menghubungi polis untuk memaklumkan kehilangan singa itu. Jurucakap sarkas Laurens Thoen memberitahu media bahawa tidak terdapat sebarang petanda pada van tersebut yang memberitahu ia membawa singa. Caesar dilaporkan berada dalam keadaan 'baik' dan dijadualkan akan membuat persembahan di Krefeld pada Jumaat.



Komen Isac:



Dalam dunia politik apa sahaja pun boleh berlaku...Cuma selalunya seseorang itu tidak akan sekali-kali mengistiharkan "perperangan" kepada musuh politiknya secara terbuka, kecuali mereka pasti dengan berbuat demikian mereka akan mendapat kelebihan (political millage), sengaja "menggertak" musuh ataupun mereka sebenarnya telah kehilangan sentuhan.

Sebagai contoh, lihat sahaja kepada kepada senario yang berlaku kepada Umno semasa DSAI masih lagi menganggotainya. Bagaimana Datuk Suhaimi (ketua pemuda) sekitar awal 80an kecundang kepada DSAI yang merupakan seorang muka baru, jatuhnya pemimpin-pemimpin berkarisma "Team Wawasan" seperti Tan Sri Rahim Thamby Cik dan Tan Sri Muhammad Muhammad Taib akibat "pembunuhan watak". Kegagalan Allahyarham Tun Ghafar Baba untuk bertanding mempertahankan jawatan Timbalan Presiden Umno kerana faktor "politik wang" dan berbagai-bagai isu dan fitnah terhadap batang tubuh Dato' Seri Najib sehingga ke hari ini. "Perperangan" yang sehingga kini masih tidak ada orang yang mengaku bertanggung-jawab, tetapi kita semua sedar siapa yang mendapat "keuntungan" darinya.

Jestru itu apa yang hendak dihairankan dengan "perang" lama yang baru kini nak diistiharkan? Cuma mengikut pepatah lama, "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua".

Janganlah nanti DSAI senasib dengan pencuri-pencuri van seperti artikel di atas, yang tersilap memilih "mangsa". Tetapi mereka masih lagi dikira bernasib baik kerana sedar akan kesilapan mereka dan berhenti sebelum terlewat. Jika tidak, pasti ada yang dibaham dek Singa. DSAI pula bagaimana? Adakah beliau akan terselamat


No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3