bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Nov 2009

Masih Ada Lagikah Tabung Serambi Mekah, di Kelantan?

Dipetik dari webite berikut;
http://amanahdarulnaim.kelantan.gov.my/dyna/




Penulis terpanggil untuk membuat carian berkenaan "Tabung Serambi Mekah" apabila membaca posting rakan blogger. Adakah tabung ini masih wujud? Adakah tabung ini masih membantu rakyaat negeri Kelantan?
Daripada jadual di atas, sejak dari tahun 1991, tabung berkenaan telah membelanjakan sehingga RM 1.905 Billion di dalam membantu rakyaat negeri Kelantan di dalam pelbagai sektor. Banyak tu... Sumber dana tabung ini pula dihasilkan oleh derma dari orang perseorangan maupun syarikat. Para penderma juga akan berpeluang untuk mendapat pengecualian cukai pendapatan sebagaimana yang dimaklumkan di dalam webnya.
Jika dibahagikan RM 1.905 Billion dengan tempoh 19 tahun, usia tabung ini, purata sebanyak RM 100 Juta telah dibelanjakan dalam setahun. Walau bagaimanapun kerana tiada maklumat terperinci yang penulis temui setakat ini, penulis tidak pasti samada tabung berkenaan masih wujud ataupun tidak. Bagi sesiapa yang mempunyai maklumat tentang tabung ini bolehlah kongsinya dengan penulis.

1 comment:

  1. Salam bro, apa yang puak PAS ni nak heran, tok guru dah beritahu, setiap derma dan sumbangan yang diberi tidak boleh disoal selidik, didakwa dakwi nanti tak buleh pahala......

    Bila habis tabung, dia buat ceramah besar-besaran untuk kutip duit dari orang kampung, lagi pun puak-puak PAS ni dah ramai yang kaya raya cari makan di luar negeri Kelantan.....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3