bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Sept 2009

Penamaan Calon Bagan Pinang, Pas Mencalonkan Gadis Melayu?


Foto: Hanya Gambar Hiasan - Jelak Melihat Gambar-Gambar Ahli Politik. ;)


Esok merupakan hari yang penuh debaran....Penamaan calon Bagan Pinang akan diumumkan bukan sahaja oleh Umno/BN bahkan juga oleh Pas/Pakatan.

Agak-agak... Pas yang kebelakangan ini sibuk mewawarkan "Pas For All/Pas Untuk Semua" berani tak mencalonkan seorang gadis Melayu untuk bertanding mewakili mereka di Bagan Pinang?

Mengapa? Apa kurangnya dengan gadis Melayu? Tak cukup pandai? Tak cukup cantik? Tak pandai jaga diri? "Murah"? Ramai di antara mereka kini bukan sahaja berpelajaran tinggi malah ada di antaranya yang berjawatan tinggi. Kalau tak percaya yang tiada pendidikan agama, pilihlah bekas pelajar Universiti Islam ke? Bekas Pelajar Sekolah Arab ke? Atau Pensyarah Usuludin atau aliran Agama Islam ke?

Bagaimana pulak jika Pas mencalonkan gadis Melayu yang tidak bertudung untuk mewakili mereka di Bagan Pinang? Tak boleh? Mengapa? Kata Pas untuk semua? Mengapa pula tak boleh? Pas pun bukannya mahu menegakkan negara Islam? Dato' Seri Ir. Nizar telah mengesahkannya dalam sidang DUN Perak.... Jadi mengapa pula tak boleh?

Apakah "Pas for all/Pas untuk semua" itu bermaksud untuk semua... tetapi bukan untuk gadis Melayu? Ini dah double standard.....Ataupun "Pas for all" hanya cakap-cakap retorik politik?

Adakah ini bermaksud Pas merestui semua gadis-gadis Melayu menyertai Puteri Umno? Mmmm.......Gadis-gadis Melayu, apa kata anda?


2 comments:

  1. satu artikel tahap pemikiran kelas rendah. lawati blogspot kelas pemikiran tinggi. www.nobisha.blogspot.com

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3