bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Sept 2009

Pekong 8: Mereka Sebenarnya Adalah Pengkhianat - Meruntuhkan Negara Dalam Senyap

Dipetik dari mStar Online
RANAP... Beginilah keadaan satu blok bangunan lama separuh kayu di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Bukit Beruang di sini yang runtuh di bahagian bumbung pada Jumaat lepas. Bumbung yang runtuh itu dipercayai disebabkan oleh anai-anai. --fotoTHE STAR


Mereka (Pakatan Pembangkang) bolehlah diibaratkan sebagai anai-anai, serangga perosak yang merosakkan bangunan/struktur binaan secara senyap dan berkesan, tetapi mereka ini lebih dahsyat lagi kerana mereka meruntuhkan struktur negara dalam senyap.

Mensabotaj imej dan ekonomi negara, hanya tahu mengkritik tanpa tahu memberikan teguran yang membina, memecah-belahkan rakyaat, merosakkan dan meruntuhkan struktur negara seperti DEB, Sistem Beraja, ISA, kontrak sosial, menyerang imej polis, SPRM, Mahkamah, Pendakwaraya, dan lain-lain lagi.

Ini dengan jelas dapat dilihat di mana-mana negeri yang mereka terajui, mereka bukannya akan mentadbirnya dengan baik tetapi hanya cuba untuk mencari kesalahan-kesalahan kerajaan negeri yang terdahulu.

Maka wujudlah isu kuil, kepala lembu, tanah 999 tahun kepada keluarga-keluarga bekas komunis, isu kafir-mengkafir, merobohkan kampong, isu arak, penghinaan Agama Islam, penghinaan terhadap institusi beraja dan lain-lain yang sebenarnya tidak akan timbul jika mereka mentadbir negeri-negeri yang mereka perintah dengan baik.

Mereka langsung tidak membantu kerajaan persekutuan menangani wabak H1N1 dan kemelesetan ekonomi negara, sebaliknya hanya tahu menyalahkan kerajaan. Memang senang untuk menyalahkan orang lain dan mengatakan yang betul hanyalah diri mereka.

Semoga rakyaat akan membuka mata.....amin.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3