bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Aug 2009

Lagi Aksi Opera Cina dan "Auta Keling" Pakatan Rakyaat - Inikah Pemimpin-pemimpin Yang Rakyaat Mahukan?

Dipetik dari Berita Harian Online
Gobalakrishnan ditahan timbulkan kekecohan di Permatang Pasir
http://www.bharian.com.my/Current_News/



Foto 1: Gambar Hiasan Dari Filem Tamil, Budaya Samseng Filem-filem Tamil Telah Menjadi Ikutan Ahli-ahli Politik Pembangkang di Malaysia. "Rupa Pelakon Utama Ni Macam Pernah Ku Lihat, Tapi Dimana Ya...? Sila Lihat Gambar Di Bawah, Sama Tak ?"


BUKIT MERTAJAM: Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan ditahan polis bagi membantu siasatan kerana didakwa mencetuskan kekecohan di kawasan pusat penamaan calon bagi pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini, pagi ini. Ketua Polis Negeri, Datuk Ayob Yaakob memberitahu pemberita bahawa, dalam insiden jam 11.30 pagi itu, Ahli Majlis Tertinggi PKR itu telah mencetuskan kekecohan apabila mengingkari arahan polis supaya tidak menggunakan alat pembesar suara untuk melaungkan kata-kata berunsur provokasi. Katanya setelah Gobalakrishnan ingkar dengan amaran polis sebanyak dua kali, seorang anggota polis menahannya tetapi beliau dan penyokongnya kemudian melawan anggota polis dan menyebabkan berlaku kekecohan.



Foto 2: Gobalakrishnan Diberkas Polis, Adakah Dia Kebal Di Sudut Perundangan Hanya Kerena Beliau Mewakili Parti Keadilan Rakyaat ?

Kekecohan itu membabitkan kira-kira 50 penyokong pakatan pembangkang yang cuba merempuh kawalan polis di pusat penamaan calon itu. "Bagaimanapun kekecohan dapat dikawal oleh pasukan polis dan Gobalakrishnan yang mendakwa tangan kirinya patah dalam pergelutan dengan polis itu dibawa ke Hospital Bukit Mertajam dengan sebuah ambulans," katanya. Katanya terdapat juga anggota polis yang tercedera dan dihantar ke hospital. - Bernama

Komen Isac;



Kalau sehari sebelum ini, Wong Chuan How berlakon "opera cina" untuk mengelak daripada ditangkap, semalam N. Gobalakrishnan sengaja melakukan provokasi terhadap pihak polis untuk mendapat perhatian rakyaat, seolah-olah pihak polis berlaku tidak adil dan kasar terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Pembangkang.



Setelah dinasihatkan agar tidak melakukan provokasi terhadap penyokong-penyokong Umno/BN dengan menggunakan pembesar suara di kawasan yang tidak dibenarkan, beliau sebaliknya menampar salah seorang anggota polis apabila diarahkan keluar dari kawasan tersebut.


Sila rujuk blog; http://braveheart-blogger.blogspot.com/2009/08/politik-malaysia-makin-berubah.



Inikah muka-muka dan perangai pemimpin-pemimpin yang rakyaat mahukan? Pemimpin-pemimpin yang kononnya bersih, tidak rasuah, tidak makan duit rakyaat, tiada ketirisan, "accountable", "transparent", adil, Islam?????? dan lain-lain sifat-sifat yang bagus-bagus...."Cakap boleh lah beb!!!!)



Cara mereka yang penuh dengan "auta keling", menipu rakyaat dengan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada kerajaan Umno/BN tanpa bukti, serta pandai bermain taichi ala "opera cina" untuk mengabui mata rakyaat. Menuduh orang lain "rasuah" tetapi sebaliknya diri sendiri mengelak untuk disiasat?



Mana tidaknya "ketua pembangkang sendiripun dilihat sedang melarikan diri daripada "perbicaran kes liwatnya". Mana dia 10 kotak bukti-bukti bahawa kerajaan Umno/BN rasuah? Percuma aje Saudara Ezam dipenjara kerana mengaku menyimpan bukti-bukti tersebut!!! Mana dia janji DSAI yang mengatakan akan menghebahkan bukti yang boleh menggoncang Kerajaan BN selepas 3 PRK (di 2 bukit dan di Batang Ai) yang lepas?






Foto 3 & 4: Gambar-gambar Sekitar Aksi Lakonan Wong.



Terdahulu Wong mengadu sakit kaki dan jantung selepas dia gagal melarikan diri daripada tangkapan pihak SPRM. Baru terjatuh dan melecet di kaki sedikit, habis balut satu kaki. Gara-gara berkawan dengan DSAI, orang berbangsa Tionghua pun dah pandai menggunakan teknik "auta keling" untuk melepaskan diri.



Mereka cuba mengalihkan pandangan rakyaat daripada siasatan kes menyalahgunakan wang rakyaat terhadap mereka sebaliknya perhatian rakyaat dialihkan dengan kononya pihak polis dan SPRM melakukan keganasan. Tetapi "auta" Wong berjaya kerana dia tidak ditangkap pada hari tersebut kerana terpaksa dikejarkan ke hospital dengan ambulan kerana kononya patah kaki dan idea itu juga diguna-pakai pula oleh Gobalakrishnan yang tidak jadi ditahan kerana sebaliknya juga dikejar ke hospital kerana mengadu cedera.

Jika saya yang menjadi pegawai polis maupun SPRM, kalau ada suspek/pesalah yang cuba melarikan diri ataupun melawan ketika hendak ditangkap saya akan "tembak" aje. Itu untuk mengelakkan daripada suspek/pesalah terlepas lari ataupun demi untuk mempertahankan diri (anggota polis dan pegawai SPRM) sendiri.



Apa dia orang ni ingat "nyawa" polis dan pegawai-pegawai SPRM tidak ada nilai ke? Boleh beli di pasar borong Selayang? Bukannya banyakpun gaji yang mereka ni perolehi sehingga terpaksa menggadaikan nyawa dan selepas tu pulak pengorbanan mereka langsung tidak dihargai....Malah dilebelkan sebagai "anjing" kerajaan...



Tidakkah "mereka" ini (pembangkang) sebenarnya menginjak-injak kewarasan dan kebijaksanaan rakyaat Malaysia, yang kebanyakkannya adalah golongan-golangan yang mendapat pendidikan yang sempurna, hasil daripada polisi-polisi dan percaturan kerajaan Umno/Barisan Nasional?



Peluang telah diberikan kepada pembangkang tetapi sebaliknya mereka telah membuktikan pilihan rakyaat terhadap mereka di PRU 12 dahulu adalah suatu kesilapan. Beranilah untuk berubah dengan memilih kerajaan yang terbaik!!! Kita tukar mereka!!!!!



Saya hanya boleh memberikan pendapat dan mudah-mudahan rakyaat akan dapat melihat apa yang tersurat dan yang tersirat. Sekarang adalah masa untuk kita bekerja dan bukannya untuk bermain politik sepanjang tahun sehingga ke PRU 13.



Tetapi jika kebanyakkan rakyaat Malaysia lebih suka diperbodoh-bodohkan dan ditipu oleh pemimpin-pemimpin ini "tepuk dada, tanyalah selera". Jangan nanti kita dipersalahkan oleh anak-cucu kita apabila negara tergadai disebabkan pemimpin-pemimpin yang durjana ini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3