bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Aug 2009

Kematian Teoh Beng Hock - Pakatan Pembangkang, Menabur Fitnah Tanpa Jemu!!!!

Dalam dunia politik hari ini startegi membuat fitnah, mengaibkan lawan dan sentiasa menimbulkan sesuatu isu, dilihat sebagai "senjata" yang ampuh untuk "menyerang" pihak lawan.

Bukan setakat itu sahaja, Pakatan Pembangkang dilihat begitu pandai bermain, "opera Cina", "taichi" malah "auta keling" untuk menangani ataupun memutar-belitkan fakta-fakta sesuatu isu yang sedang mereka hadapi.

Isu kematian mengejut mendiang Teoh misalnya telah digunakan oleh mereka dengan sebaik-baiknya untuk menuduh/menekan SPRM dan kerajaan BN sebagai pihak yang bertanggung-jawab.

Asalnya, mereka yang sepatutnya tertekan kerana SPRM sedang menyiasat bebarapa wakil rakyaat dan pegawai politik pembangkang kerana disyaki menyalahgunakan wang peruntukkan pembangunan kerajaan negeri. Mengikut sumber-sumber berita arus perdana, penyelewengan sememengnya berlaku tetapi pembangkang telah berjaya mengalih isu sebenar.

Selain daripada menabur fitnah, bermain "taichi", "opera cina" dan beberapa adegan lakonan "auta keling" kerja keras pembangkang wajar dicontohi oleh BN.

"Flyers" di atas adalah salah suatu contoh betapa mereka berkerja keras untuk merancuni fikiran rakyaat dengan fitnah-fitnah jahat mereka, iaitu bahawasanya kerajaan BN adalah "jahat" dan "pembunuh" mendiang Teoh.

"Flyers" tersebut penulis dapati telah dimasukkan di kotak-kotak surat di beberapa kawasan perumahan di sekitar bandar Segamat. Ianya dipercayai sebagai suatu mukadimah kepada lawatan DSAI yang dijadualkan akan ke Segamat dalam masa terdekat.

Sesuatu berita itu, walaupun ianya fitnah tetapi jika diberitahu secara berterusan dan tersusun akan dianggap benar oleh rakyaat.

Jestru itu Umno/BN perlu mengambil iktibar dan berbuat sesuatu, jika tidak popularitinya akan semakin menurun dan terus dilupakan.....

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3