bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

31 Aug 2015

Peniaga2 Kain Vietnam Lebih Patriotik Berbanding Pemimpin Bersih 4.0???



Mana tidak penulis kata begitu...

Walaupun tukaran semasa RM 1 Ribu = Vietnam Dong 5.3 Juta... tidak termasuk komsyen money changer.

Peniaga2 kain di Vietnam boleh memberikan tukaran RM 1 Ribu = Vietnam Dong 5.8 Juta.

Anehnya di Malaysia, sesetengah pemimpin dan rakyaat kita sendiri berusaha bermati-matian untuk mensabotaj ekonomi negara demi menjatuhkan kerajaan sedia ada. Gara2 kerana dengki kusa dan wang negara tidak dapat mereka kuasai!!!

Kenapa Boss-bos Pakatan Rakyaat X Berani Nak Pakai Baju Bersih 4.0???


Rafizi aje yang berani ke???

30 Aug 2015

Melayu Sertai BERSIH 4.0 - Kuda Tunggangan DAP???



Nampaknya DAP sedang menyemarakkan api perkauman.

Dengan hanya 10% kaum Melayu menyertai BERSIH 4.0, ianya tidak ubah seperti ulangan rapat2 umum menjelang peristiwa berdarah 13 Mei.

Dengan DAP memang dikenali sebagai parti chauvinism Cina yang sentiasa memainkan isu perkauman apabila bersama komuniti Cina, mengapalah 10% Melayu termasuk Tun M boleh menyokong mereka?

Demi matlamat peribadi dan untuk mendapatkan imbuhan???

Sumber klik: http://m.malaysiakini.com/news/310400

Hadir Bersih 4.0 Buktikan Tun Mahathir Memang Sudah Nyanyuk???


Di zaman pemerintahannya pendemonstrasi bakal makan asap pemedih mata, cota polis dan meriam air FRU....sejak tahun 70an lagi...

Tiba2 bila umur dah 90 tahun beliau kata demostrasi telah mati apabila demostrasi tidak disebarkan?

Pelik bukan???

Adakah Tun M benar2 ikhlas di dalam mengerakkan gerakan untuk menjatuhkan Najib???

Demi rakyaat dan negara atau kerana ada agenda yang terselindung? Ada hajat yang tidak ditunaikan???

Sumber klik; http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/saya-nak-cadang-ambiga-jadi-pm-setiap-hari-boleh-demo-di-dataran-merdeka-dr-mahathir.html
posted from Bloggeroid

28 Aug 2015

Mengapa Biarkan Duit Pokok Pisang Zaman Moden Huru-harakan Ekonomi Dunia?



Masih ingat lagi "Government Shoutdown" yang melanda negara Uncle Sam sekitar bulan Oktober 2013 yang lalu?

Kakitangan awam terpaksa dipaksa bercuti gara2 kerajaan Amerika X mampu membayar gaji mereka kerana perbendaharaan negara telah kosong.  Negara yang berdasarkan hutang... Apabila hutang yang berjumlah trilion dollar semakin meningkat sehingga mencecah had siling akhirnya Senat terpaksa menaikkan had tersebut demi mengelak negara menjadi bankrap.

Siling hutang pemerintahan AS (pemerintahan pusat dan pemerintahan negeri) naik dari USD 4.3 trilion pada tahun 1990 menjadi USD 8.4 trilion tahun 2003, kemudian naik lagi kepada USD 8.9 trilion pada 2007 dan pada awal pemerintahan Obama tahun 2009 terus naik kepada USD 10.3 trilion.

Pada tahun 2011 ia mencecah USD 14 trilion dan selepas "shutdown" ia telah menjangkau ke angka USD 16.7 trilion. Seandainya negara lain tenggelam dalam hutang meski jauh lebih kecil dari angka itu, nescaya negara itu akan hancur dan perekonomiannya tinggal menjadi sejarah!

Negara yang sewenang2 mencetak wang umpama "wang cap pokok pisang" sebagaimana yang dilakukan oleh tentera imperalis Jepun semasa peperangan dunia ke dua dulu.

Pelik bukan mata wang "pokok pisang" abad ini masa digilai oleh penduduk2 dunia... termasuk oleh mereka yg beragama Islam yang kononnya melebel Amerika sebagai negara tunggangan Yahudi.

Negara yang secara teorinya "bankrap" tetapi masih kita agong2 kan... dan gelisah apabila matawang tersebut semakin meningkat.

Mungkin telah sampai masanya untuk dunia meninggalkan "greenback" iaitu dollar US sebagai tukaran perdagangan dan kembali kepada matawang yang berdasarkan kepada nilaian rezab emas sesebuah negara. Alangkah bagusnya jika cadangan Tun M satu masa dahulu agar dunia menggunakan dinar emas bagi menggantikan dollar Amerika dapat direlisasikan.

Sumber klik; http://engkodigasak.blogspot.com/2013/10/memahami-krisis-america-shut-down.html?m=1

25 Aug 2015

Mari Kita Terus Pakat2 Sabotaj Ekonomi Negara!!!

  
Pembangkang dan "Red Bean Army " ni memang licik!!!

Matlamat menghalalkan cara!!!

Negara hancur dan rakyaat susah X apa janji ... mereka dapat menangguk di air yg keroh!!!

Mari Kita Semua Terus Sabotaj Ekonomi Negara Melalui Bersih 4.0 !!!!


X cukup dengan menyebar berita2 palsu dan fitnah di twitter, telegram, whatapps, facebook, blog dan lain2 media baru demi untuk mensabotaj ekonomi dan memburuk2kan imej negara.....

Marilah kita berdemo dan merusuh dengan ditaja oleh dana2 Yahudi!!!

Lepas tu bila keadaan semakin teruk kita boleh jatuhkan kerajaan sediada!!!

Lihat sahaja fitnah2 yang "mereka" viralkan....Kononnya Ringgit Malaysia X laku!!! - Pergilah tukar di "Money Changer' mengapa ke luar negara nak berbelanja guna Ringgit???

Lagi pun siapa yang sabotaj Ringgit??? kalau bukan mereka semua ni dengan pertolongan asing???

Tahun 1998, Ringgit didagangkan USD 1 = RM 4.88 berbanding Dollar Amerika. Masa tu, rezab negara hanya mampu bertahan 2.5 bulan untuk membayar import. Tetapi sekarang ni kita mampu bertahan sehingga 9.5 bulan.

Interest oleh institusi finance masa tu mencecah sehingga 18-20% setahun....Sekarang ni...masih sekitar 8%. pinjaman kenderaan masih lagi sekitar 3%. Masa tu pinjaman kenderaan pun dah dekat 8%. Siapakah menteri kewangan pada ketika itu jika bukannya D.S. Anwar Ibrahim???

Di masa itu juga, pertumbuhan negara adalah negatif/defisit, sebaliknya pertumbuhan negara pada ketika ini sekitar 4.5%.

Kita hampir2 meminjam daripada IMF jika tidak dipecat oleh Tun M.

Felda yang hanya dikeluarkan dari indeks komposit BSKL difitnahkan dan dimomokkan sebagai telah dikeluarkan terus dari didagangkan dalam BSKL.....kononnya dah nak bankrap...

Dahsyat mereka ni....Inilah pemimpin2 yang rakyaat Malaysia percayakan dan mahi diangkan menerajui negara???

Mereka yang memegang flasafah, matlamat menghalalkan cara....ekonomi negara sebenarnya jauh berkali ganda lebih baik dari tahun 1998 difitnah dan diburukkan dari dalam, kerana bagi mereka buat apa negara yang makmur jika bukan "mereka" yang memerintahnya!!!

Jestru menjelang hari kemerdekaan yang ke 55, marilah berdemo dan merusuh dijalanan...untuk tunjukkan kepada dunia, Malaysia X aman!!!

Bila nilai ringgit jatuh berterusan dan pelabur2 keluar dari negara...Ekonomi akan bertambah tenat dan akhirnya rakyaat yang marah akan menumbangkan kerajaan dan "mereka" yang menjadi dalang ini akan berpeluang untuk diangkan menjadi pemimpin!!!

Inilah tindakan "pengkhianat" !!!

Sedarlah rakyaat Malaysia sebelum terlambat!!!

Sumber klik sini.


23 Aug 2015

Negara Difitnah Akan Bankrap Sebagaimana Negara Greece - Angkara Siapa???



Apa sudah berlaku kepada negara kita malaysia. Sungguh menyedihkan dan memalukan. Duit malaysia tidak diterima oleh mana mana bank lagi di China. Ini berlaku semasa saya ingin membuat pertukaran mata wang tadi.

Manager bank di sini kata ekonomi Malaysia hampir sama corak kejatuhan ekonomi seperti di Greece. Katanya baru sebulan duit Malaysia langsung tidak laku.
Marah dan sedih. Apa akan berlaku pada nasib anak anak kita nanti.

Dulu duit China tukar RM1 dapat 2yuan. Sebulan yang lepas, RM1 dapat 1.5yuan. Tetapi hari ini, paling malang, tidak laku langsung dan tidak dapat langsung buat pertukaran.

Saya melaporkan kejadian ini terus dari China. Sedih dan sungguh sedih. Apa pemimpin kita dah buat? Come on la....

Sahabat dan saudara mara saya di Malaysia, plz hati hati. Mulakan laburkan duit anda kepada emas atau simpanlah duit anda diluar. Ia sangat memeritkan bagi peniaga peniaga dan usahawan seperti kami.

Ikhlas,
Farlina & Hairul
Live at Guangzhou, China


Komen Isac;

Mengapa fitnah sebegini tidak diambil tindakan dan dibiarkan bertebaran di media2 baru, twitter, Whatapps, Telegram, blog dll???

22 Aug 2015

Mar Sabu dan LKS Seru Keluar Pas???


Dia ni....kalah dalam PRU dan bukan wakil rakyaat....tak tertakluk sumpah baiah cerai isteri talak 3 jika keluar parti.....

Boleh lah nak melompat bila2 masapun....

21 Aug 2015

Bekas PM Korea Dakwa Difitnah Ambil Dana Haram?



Nampaknya bukan setakat di Malaysia aje PM diserang menggunakan isu dana pilihanraya...

Cuma bezanya di tempat lain kerajaan memerintah dituduh memfitnah dan membongkarkan kes dana pilihanraya untuk mengenepikan pesaing mereka. Ini difahami kerana mereka yg sedang memegang kuasa dan menguasai pemerintahan boleh menguasai jentera pemerintahan negara tetapi sebaliknya di Malaysia kerajaan yg memerintah lepas satu-satu  samada "dibogelkan" atau difitnah oleh kakitangan awam, portal berita dan pembangkang, sesuatu yang pelik bukan? Mengapa pembangkang pula yang dilihat seolah2 lebih berkuasa berbanding kerajaan yang memerintah.

Adakah dengan campurtangan media asing dan dana2 asing yang dikatakan masuk ke kantung2 dana pilihanraya pembangkang membuktikan bahawa ada tangan2 asing yang sedang mencampuri usrusan politik negara dan sedang cuba untuk menyingkirkan pemerintah sekarang dengan apa jua cara ???

Ugut Saman, Taktik Guan Eng Menjual Tanah Tapak Rumah Kos Rendah Untuk Projek Komersial???




Tarik balik saman???


Masa isu tengan panas, pada Disember 2012, Guan Eng memfailkan tuntutan saman terhadap Shaik Hussein yang kini merupakan Ketua UMNO Bahagian Bagan dengan mendakwa Shaik Hussein memfitnah beliau menerima rasuah daripada Syarikat Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) membabitkan proses bidaan tanah di Taman Manggis, di sini. Kenyataan Shaik Hussein itu disiarkan oleh portal berita propembangkang Malaysiakini pada 5 Oktober 2012 (Seperti keratan akhbar dibawah) Selain itu, difahamkan, tanah di Taman Manggis terbabit sepatutnya dibangunkan bagi projek perumahan rakyat (PPR) fasa kedua namun dijual Kerajaan DAP Pulau Pinang kepada KLIDC bagi projek pembinaan hotel 19 tingkat, enam tingkat hospital persendirian dan lima tingkat tempat letak kereta. Sementara itu, Shaik Hussein ketika ditemui berkata, beliau gembira dan bersyukur atas tindakan Guan Eng yang tidak meneruskan kes saman terbabit. 



Sumber klik sini.

Ini lah kerajaan yang diharapkan akan membela rakyaat Malaysia tanpa mengira kaum???

Untuk rekod, daripada 33 rumah mampu milik yang diperuntukkan dalam satu lagi projek pembangunan, 32 buah diberikan kepada kaum Cina, satu untuk Melayu dan kosong untuk kaum India. Klik sini.

20 Aug 2015

Tanpa UMNO dan Najib Mengapa Rupiah Indonesia Jatuh Lebih Teruk Berbanding RM???



Islam mengajar supaya setiap dilanda musibah... bandingkan diri dgn org yg lebih susah berbanding dari kita.... Supaya kita sentiasa bersyukur... Bandingkan dgn org yg lebih berjaya pula supaya kita sentiasa akan mempertingkatkan usaha dan bekerja keras....

Nampak X permainan Yahudi??? Dulu... geng2 Anwar kata Indonesia bagus sebab buat pinjaman dgn IMF...... semata2 kerana mahu menghalalkan cadangan Anwar pada 1998 yg mahukan negara meminjam dari IMF.

Sekarang apa dah jadi? Mengapa nilai matawang Rupiah merundun?




Mengapa negara2 Islam yang selalu "diserang" ???

Jangan mudah terpedaya dan meyumbang di dalam meruntuhkan Islam!!!

Dr Siti Mariah Keluar Pas Sebab Talaq Ditangan Suami???


Ini yang X adilnya....Wakil rakyaat PAS yang lain....Ada sumpah baiah.....Kalau keluar parti semasa menjadi MP/Adun....Maka isteri diceraikan talak 3.

Tapi dalam kes Dr Mariah.... Talaq terletak ditangan suami, jadi....walaupun beliau melompat parti....Talaq X jatuh!!!

Pandainya....

Patutlah beberapa penggal PRU yang lepas PAS X meletakkan calon wanita.....

Selama ini mereka mengkafirkan Umno sebab kononnya X menyokong Islam sebab tolak Pas.... Kini mereka yang tinggalkan Pas pula mendakwa....dengan Pas, rakyaat Malaysia X boleh disatukan.....Adakah ini bermaksud Islam Pas menyeru kepada perpecahan???? Ataupun mereka sudah menyedari Pas sebenarnya X Islamik???? Ataupun mereka sebenarnya menolak Islam???

Sumber klik sini.

19 Aug 2015

Senario Politik Pembangkang di Malaysia???


Anda boleh makan dalam train walaupun ianya menyalahi undang2.....Demi untuk tunjukkan kononnya anda berjawa rakyaat. Kalau rakyaat jadikan sebagai ikutan??? Habis lah semua tempat2 awam kotor dan bersepah.



Demi mahukan kuasa dan perhatian anda boleh melakukan rapat umum dan malah rusuhan.....Kononnya anda lah pemimpi2 berjiwa rakyaat, telus, bersih, good governance.....



Manifesto bukan janji!!! - Manifesto cuma nak tipu untuk dapatkan undi!!!

Tetapi dengan menonjolkan pemimpin2 muda....Yang hanya pandai bercakap dan mengambil kredit atas usaha UMNO/BN....

Mempunyai jentera propaganda yang bagus....

Mempunyai "Read Bean Army" yang efektif.....

Mereka dilihat begitu bagus.....

Walaupun sebenarnya apa yang mereka buat hanyalah mencari salah UMNO/BN....

18 Aug 2015

Di Bawah Pemerintahan DAP Melayu Pulau Pinang Cuma Seorang Aje Yang Miskin???




Kalau diikutkan jumlah pengundi Melayu dengan Cina di Pulau Pinang....jumlahnya lebih kurang sama banyak.....

Kalau diikutkan kepada pendapatan perkapita pastinya ramail orang2 Melayu yang berpendapatan rendah di Pulau Pinang....

Bagaimana daripada 33 buah rumah murah yang diperuntukkan kepada rakyaat cuma 1 yang diberikan kepada orang Melayu???

Ini lah....ketelusan dan keadilan yang dibawakan oleh DAP....

Nampaknya penyisihan orang Melayu secara terancang daripada Pulau Pinang ala Singapura sedang berjalan secara sistematik....

Patutlah ramai pelancong2 China yang dilaporkan "hilang" di sana....

Adakah mungkin ianya sebagai persediaan untuk dijadikan pengundi2 hantu dalam PRU ke 14 nanti???

17 Aug 2015

Ada Usaha Pancing MP BN Dengan Imbuhan Jawatan Menteri???





Wah... ada ura2 bahawa 26 orang MP BN bersedia hendak melompat...... 88 kerusi ex Pakatan Rakyaat + 26 kerusi MP lompat = 114. Dah dapat majoriti mudah....

Dalam sistem demokrasi,  dari segi undang2 melompat ke parti lawan X salah......

Tapi jika melompat kerana dijanjikan  imbuhan jawatan Menteri/Timbalan Menteri...... Itu pun boleh jadi kes rasuah.....

Apa komen SPRM???

Penulis cuma takut....kesemua 26 orang tu dijanjikan jawatan PM....Jangan mcm tu sudah lah.....

Teringat kepada gerakan "rampasan kuasa" 16 September 2008 iaitu kira2 7 tahun yang lalu....


Rakyaat Malaysia Sukakan Pemimpin Berlakon Tunjuk Susah di Hadapan Mereka???


Nak buat macam mana.....

Rakyaat Malaysia lebih suka ditipu.....

16 Aug 2015

PKR Tetap Mahukan Penjenayah Seks Sebagai PM???



Foto ni penulis kutip dari FB pro PKR....

Begitu dangkal fikiran mereka.....

Bukti Kacau-bilau Dalam Negara DiTaja Yahudi???

KUALA LUMPUR: Portal berita dalam talian, Malaysiakini yang dibiayai pertubuhan yang sama menggerakkan pelbagai demonstrasi jalanan hingga menjatuhkan kerajaan di Egypt dan Ukraine serta huru-hara di Hong , National Endowment for Demoracy (NED) diarah menurunkan dua artikel.

Maknanya sahlah ya....segala demostrasi di Malaysia dan Malaysiakini ditaja oleh dana Yahudi?



Sumber klik sini; https://aidcnews.wordpress.com/2015/08/15/malaysiakini-menghampiri-garisan-ditutup-sepenuhnya/
posted from Bloggeroid

15 Aug 2015

DAP Sedang Merekrut 50 Ribu Pengundi2 Hantu??? Wow!!




Sumber klik sini.

Dulu PR menuduh BN menggunakan 40 ribu pengundi2 hantu dari Bangladesh.....Tetapi ternayata ianya hanyalah lah fitnah.... Habis pengundi2 yang ada iras2 Bangla dan Pakistan mereka tahan tetapi akhirnya terbukti mereka yang ditahan itu sememangnya warga tempatan.

Maklumat ini mungkin ada benarnya....Jika tidak mengapa "kehilangan" itu cuma hanya berlaku di Pulau Pinang, negeri yang dikuasai oleh DAP???

Apa kata unit propaganda UMNO/BN kena bekerja keras dari sekarang??????

Jika dalam PRU 13 dahulu, PR telah menyediakan foto2 dan video2 untuk tujuan provokosi dengan mengedarkan untuk tatapan umum di media2 baru kononnya kiraaan undi di lakukan di dalam "Blackout"....Video2 penangkapan kononnya "pengundi2 hantu"  Bangla....

Bukan susah sangant pun...cuma perlu bayar pendatang2 China suruh  pakai baju PR....dan suruh mereka beratur....kemudian tangkap dan divideokan....Potretkan seolah2 mereka direkrut PR, macam mana??? Siap dengan pendaftaran nama sebagai pengundi dengan SPR....Dengan menggunaka alamat yang sama untuk beberatus orang...

Kalau PR dan Read Bean Army begitu kreatif, mengapa tidak unit propaganda UMNO?BN???

Kita guna semula strategi mereka untuk memerangkap mereka!!!






Yahudi Salurkan Dana Beratus Juta USD kepada PKR - Mana Pagawai2 Patriotik di BNM???

Berkhidmat demi agama, bangsa dan negara???

Jika dakwaan di atas benar....tidakkah mereka ini seolah2 bersengkokol dengan Yahudi???




Harap ada pegawai2 BNM yg cintakan agama, bangsa dan negara tampil untuk buat pendedahan!!!

Sumber klik sini.

14 Aug 2015

Bagusnya Negara2 Idaman Rafizi???


Combine kan semua yg negatif....Harus Junta Tentera yg aje yg boleh perintah...

Check out @BroPB's Tweet: [https://twitter.com/BroPB/status/631303219734417409]





13 Aug 2015

Tun M Beruntung Mempunyai DS Anwar Sebagai Menteri Kewangan???




Bila jejak tukaran 1USD = RM 4.88, terus DS Anwar kena pecat....Kita lupakan pasal tuduhan liwat......

Membantu bukan ? Pecat Anwar dan cuba perbaiki nilai Ringgit...

Beliau boleh dipersalahkan dan apabila berjaya memperbaiki nilaian Ringgit, Tun M claim semua kredit.

Berbanding dgn DS Najib....Beliau merupakan Menteri Kewangan 1, X kan nak pecat diri sendiri???

Nak salahkan Menteri Kewangan 2 pun X logik kerana DSHH merupakan seorang Menteri yang bagus, bekerja keras dan merupakan seorang pengikut yang setia di samping bebas dari gosip2 liar...

Payah jugak ya......Walaupun merundungnya nilai  ringgit banyak dipengaruhi oleh faktor luar.....pasti sesuatu yang baik jika dapat menyalahkan orang lain.... :)

12 Aug 2015

Selepas Botakkan Tanah Tinggi Lojing, Kini DAP Botakkan Tanjung Bunga???



Tunggu masa aje bencana nak menimpa....

Hujung tahun lepas, selepas Kelantan dilanda banjir paling teruk di Semenanjung....LGE kata....Pas X pandai memerintah....

Nanti kita tangok...mcm mana DAP mentadbir bencana yang menimpa pulak...

Bukti Kempen Berpisah Dengan Malaysia Adalah Angkara DAP???



Patutlah di media baru2 ni kecoh.....dengan desakkan nak suruh Johor keluar dari Malaysia.gara2 isu rombakkan ....Kabinet

DAP nak keluarkan Pulang Pinang.....takut orang2 Melayu/Bumiputera akan dapat menghidu niat mereka yang sebenar......Jestru mereka mahu perkudakan Umno Johor untuk dijadikan kambing hitam....

11 Aug 2015

DYMM Sultan Johor Gagalkan Usaha DAP Pecahkan UMNO???



Nasihat penulis khusus buat orang2 Melayu/Bumiputera  janganlah anda semua menyumbang kepada penyebaran fitnah dan segala usaha DAP khasnya dan anasir luar negara amnya di dalam memecah-belahkan  orang Melayu/bumiputera.

Jangan sesekali kita bersengkokol menjatuhkan kerajaan sediada sehingga menyebabkan DAP yg mendapat keuntungan dan mengambil-alih tampok pemerintahan negara.

Jika semalam,  heboh fitnah yang kononnya kapalterbang DS Najib tidak dibenarkan mendarat di lapangan terbang Senai, Johor sedangkan DS Najib dan DYMM Sultan Johor  sebenarnya menghadiri sambutan hari kemerdekaan Singapura,  pasti foto2 di atas tidak akan digemari oleh DAP dan mereka yang berkepentingan mahu kan DAP berkuasa.





Melayu Cuma Jadi Pemerhati Jika DAP Berkuasa!!!



Jika Melayu/Bumiputera masih nak berbalah ini lah contohnya.....

Raja2 Melayu dan pemimpin2 Melayu cuma boleh jadi pemerhati....

Foto di atas diambil sekitar sambutan ulang tahun kemerdekaan Singapura.

Keturunan Sultan Johor pemilk asal pulai tersebut dan PM Malaysia pentadbir pulau tersebut suatu masa dahulu kini cuma jadi pemerhati.....

"Tanah dipijak milik orang.... "

10 Aug 2015

Mengapa NGO dan Portal Pro Pembangkang Bebas Menerima Dana Daripada Yahudi???




NGO seperti BERSIH mengaku menerima dana dari NDI (National Democratic Institute) sebuah link NED (National Endowment for Democracy), satu projek NGO pro-Yahudi Israel berpangkalan di Amerika Syarikat. Tujuan NED dan NDI sebagaimana tercatat adalah untuk program-program menentang kerajaan melalui student's demonstration, street demonstration dan labour strikes

Begitu juga dengan portal2 pro Pakatan Rakyaat....

Artikel penuh klik sini.

Anehnya, kerajaan tidak pernah mahu menyiasat atau mendedahkan pergerakkan akaun dan wang dana yang mereka perolehi di dalam membiyayai aktiviti2 mereka.

Sekali lagi, kerajaan dilihat terpaksa patuh terhadap peraturan2 dan undang2 negara seperti BAFIA (THE BANKING AND FINANCIAL INSTITUTIONS ACT, 1989) dan sebaliknya pembangkang dan kuncu2 mereka bebas berbuat apa sahaja...dan dilihat sebagai "jaguh" atau "hero" apabila membocorka rahasia2 kerajaan.

Sewajarnya pihak kerajaan perlu "menyerang" dan tidak hanya "bertahan" sekiranya mereka serius mahu mempastikan anasir2 yang ditaja oleh anasir2 asing khususnya Yahudi tidak bermaharaja-lela menkucar-kacirkan negara.

Soalan penulis buat rakyaat Malaysia, mengapa Yahudi menyalurkan dana2 mereka untuk membiayai aktiviti2 yang berkaitan dengan Pakatan Rakyaat???

Adakah kerana mereka mahu membela nasib rakyaat Malaysia yang ditindas oleh kerajaan Malaysia yang ditunjangi Umno parti pimpinan Melayu/Islam ??? Fikir2 lah!!!

9 Aug 2015

Gerakan Harapan Baru Tiket DAP Untuk Rampas Putarjaya



klik sini;
https://aidcnews.wordpress.com/2015/08/09/kit-siang-paling-tidak-sabar-menunggu-kelahiran-ghb/

Sebab tu LKS X sabar.....

Tapi percayalah dgn semakin ramai anak2 muda Melayu berjaya direkrut DAP,  GHB dan PKR juga bakal menerima nasib yang sama sebagaimana PAS. 

DS Najib Cabar Pakatan Rakyaat Sama2 Istihar Dana Politik!!!



http://m.utusan.com.my/berita/politik/saya-sedia-bentang-akaun-umno-najib-1.122284

Ada berani ke???

Cakap berdegar-degar.....dakwa parti mereka tu mengamalkan pentadbiran dan pengurusan secara trasparensi, good governance, bersih, equaliti, bla-bla......

Cakap boleh lah.....nak declare dana politik pun X berani.....

posted from Bloggeroid

8 Aug 2015

Mana Suara PAS Ketika Saksi Rasuah DAP Dijumpai Mati di SPRM???



http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/36814-inilah-dilema-sprm-nak-buat-kerja-betul

Bila boleh mendapat mileage politik baru nak bersuara ???

Bila ada kepentingan???

Jangan lah.... Berlagak umpama politikus dari parti bukan Islam.....

Sokong Najib TPM Zahid Dilanda Ribut di Tanah Merah, Kelantan!!!







Itu kata2 anak2 Kelantan yg pro Pakatan Rakyaat kerana nak menunjukkan kemarahan terhadap Zahid yang menunjukkan sokongan terhadap DS Najib.

Malah kata2  nista yg dilemparkan menang sungguh X sedap di dengar.

Namrud .... Babi ...   Dajal ... Semua  keluar.....

Masa Kelantan dilanda banjir paling teruk di Malaysia pada tahun lepas tak pulak mereka ni nak mengaku itu sebagai suatu balak dan amaran daripada Allah s. w. t.


6 Aug 2015

Berdamai Dengan SPRM, Bukti Kematian Beng Hock Bukan Salah SPRM???

Mungkin rakyaat Malaysia sudah lupa bagaimana Pakatan Rakyaat menyerang SPRM...

Jika dahulu, SPRM dilabel kononnya sebagai "barua" kerajaan khususnya Umno dan suruhanjaya tersebut telah diserang dengan teruk, gara2 penemuan jenazah mendiang Teoh Beng Hock yang dijumpai terjatuh selepas disoal-siasat di pejabat SPRM di Menara Masalam, Shah Alam. Kematian Teoh Bang Hock setiausaha politik Adun DAP, Ean Yong Hian Wah (2009) yang menyaksikan pembangkang menggunakan isu tersebut untuk menyerang kerajaan, yang kononnya telah mengarahkan "pembunuhan" anggota DAP tersebut. Isu utama iaitu mendiang ditahan untuk disoal-siasat kerana disyaki terlibat ataupun mengetahui salah-laku yang berlaku di dalam pengurusan peruntukan wakil rakyaat oleh DAP telah disenyapkan dan sebaliknya SPRM pula dituduh kononnya telah membunuh mendiang atas arahan Umno. Suatu motif yang sukar diterima, tetapi ramai rakyaat terutamanya yang berketurunan Tionghua, percaya. Yang jelas, DAP lah yang mendapat faedah terbesar daripada kematian Teoh. Rahasia terperlihara dan malah mendapat simpati rakyaat dengan memfitnah Karajaan dan SPRM.

Selepas itu SPRM diserang lagi dan kali ini, kematian  Ahmad Sarbani Mohamed penolong pengarah kanan kastam (2011) yang dikatakan terjatuh daripada bangunan SPRM di Jalan Cochrane memberikan peluang kepada pembangkang untuk sekali lagi menyerang dan meinjak2 reputasi dan maruah sebuah jabatan/suruhanjaya milik kerajaan (SPRM). 

Seperti terlupa akan sejarah.....sekarang ni kecoh pula cerita bahawa pegawai2 SPRM yang menyiasat kes 1MDB pula sedang disiasat....

Kononnya ada tangan2 ghaib yang mengganggu siasatan.....

Kononnya ada usaha dari pegawai tinggi kerajaan yang cuba menakut2kan pegawai penyiasat SPRM dalam kes 1MDB.

Kononnya ada campur-tangan polis....

Pertuduhan dan persepsi yang dibina terarah kepada untuk menyalahkan DS Najib.....

Maka, pemimpin2 pembangkang, pemimpin2 masyarakat, para cerdik-pandai malah waima mufti pun samada disedari ataupun tidak, dilihat sedang membina persepsi terarah kepada menyalahkan DS Najib...Kerajaan zalim....

Itulah fenomena biasa yang terjadi kepada rakyaat Malaysia hari ini...

Apabila kebebasan bersuara diberikan.....apabila media baru boleh digunakan sesuka hati.....

Kegunaanya lebih kepada menyebarkan fitnah....cepat percaya dengan khabar2 angin terutamanya jika ianya memperlihatkan kerajaan sebagai zalim....kerajaan menyalah-guna kuasa...kerajaan menindas....kerajaan cuba menutup kebenaran....dll.

Penulis bukan mahu menuduh...tetapi telah 2 kali kerajaan dipersalahkan kerana kesilapan SPRM, penulis juga bukan seperti pembangkang yang cuba merendah2kan intergriti SPRM. Tetapi penulis berharap, rakyaat jangan cepat terpengaruh dengan khabar angin dan penjelasan dari pada sebelah pihak sahaja. Bertenang, dengar, fahamkan, selidik dan buat lah penilaian sewajarnya dan bukannya terbawa2 dengan emosi dan hanyut dengan fitnah2 dan tohmahan2 yang boleh merugikan kita semua!!!

Malah jika ditanya kepada penyokong2 Umno, melihatkan kepada senario semasa dan beberapa isu yang lepas, kesalahan yang dilakukan oleh SPRM telah mengakibatkan Umno/BN dipersalahkan, pastinya mereka akan mendakwa, SPRM telah diresapi oleh penyokong2/talibarut/mereka yang simpati kepada perjuangan Pakatan Rakyaat untuk memburuk2kan parti Umno/BN.

Yang jelas Pakatan Rakyaat hanya tahu mengambil kesempatan terhadap apa juga situasi dan malah mereka mempunyai penyokong2/talibarut/mereka yang simpati sehingga di semua sektor perkhidmatan awam, bukan sekadar di SPRM.....malah mungkin sehingga ke PMO???

Pengarah Sisatan SPRM pula sebelum ini pernah merajuk dan tidak mahu lagi menyiasat pemimpin2 pembangkang klik bawah; 





Sesuatu yang sepatutnya tidak boleh berlaku terhadap penegak undang2 negara tidak kira apa pun alasannya.


Flaperon Dijumpai di Pulau Reunion Sah Milik MH370.

Nampaknya kenyataan DSN dlm sidang media setahun yang lalu bahawa perjalanan MH370 berakhir di Lautan Hindi   terbukti benar .

Cuma cerita nya masih panjang dan misterinya   belum terlerai ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3