bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

31 Jan 2015

GEMPAR!!! Babi Dalam Restoran Kopitiam Usaha Lenyapkan Ancaman Dalaman DAP???



Sumber klik; http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/restoran-nafi-hidang-sajian-babi-1.355773

Kalau palsu pun apa yg nak dihairankan. Seperti dah jadi budaya di Malaysia sabotaj pesaing dan bunuh produk mereka menggunakan isu HALAL dan kandungan BABI.

X lama dulu fitnah kononnya roti Gardenia ada kandungan babi pun terbukti sebagai sabotaj pihak yg berkepentingan....2 X kena fitnah. Sedangkan Gardenia Malaysia milik Tan Sri Syed Mokhtar, kooperat Melayu yang begitu dicemburui oleh DAP dan amat demawan malah terkenal dengan kerja amal kerana membiyayai beribu2 pelajar Islam dari seluruh dunia untuk melanjutkan pelajaran pada setiap tahun.

Begitu juga kes Cadbury, equiti di Malaysia dimiliki oleh GLC2 Felda dan Bousted ternyata palsu....

Tetapi kesannya siapa nak tanggung? Mengapa entiti yang dikuasai Melayu diserang?

Kalau syarikat kecik2 boleh gulung tikar...

Kini syarikat di atas yg dikaitkan dengan Nga dan Ngeh DAP pula diserang??? Adakah ini semua kerja RBA??? Mahu menyalahkan Umno???

Daripada maklumat dalaman Nga dan Ngeh dilihat sebagai ancaman kepada Dinasti Lim.

Malah katanya penguasaan syarikat balak/perladangan mereka di Kelantan juga telah menyebabkan ketakutan buat sebahagian pemimpin dlm DAP. Adakah isu ini ianya sengaja diwujudkan sebagai serampang dua mata? Menyalahkan BN dan melenyapkan ancaman dalaman???


posted from Bloggeroid

30 Jan 2015

Teman Penjara Anwar Dikenal Pasti???



Agak2nya ....Dia ni berani ke???

posted from Bloggeroid

WOW!!! - Pemuda PAS Kelantan Kata, KM Penang Lebih Sibuk Berbanding TPM???

"Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden UMNO telah melawat dan membantu negeri Kelantan 10 hari lebih awal berbanding KM Penang iaitu pemimpin kanan (S/U) DAP sekutu Pas dalam Pakatan Rakyaat. Tanpa prejudis, saya kira Yang Amat Berhormat lebih sibuk berbanding TPM dalam urusan pentadbiran kerajaan negeri Penang dan tidaklah menjadi isu yang besar pada saat bila sekalipun Yang Amat Berhormat tiba. 

Lagipun jika pilihanraya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) menjadi kenyataan, Yang Amat Berhormat tentu akan menjadi semakin sibuk," sindir beliau.


Komen Isac;

Dalam kata lain.....hidup-mati rakyaat Kelantan dan susah-senang mereka bukanlah menjadi sesuatu keutamaan buat Guan Eng....

Sendiri mau ingatlah ya....


Sumber klik sini.


29 Jan 2015

DS Najib Menziarahi TG Nik Aziz di Hospital.



Sumber klik sini.
































































posted from Bloggeroid

Betty Isteri Guan Eng Ambil Aura Rosmah Masor???


Dah mengalahkkan Kak Mah aje kalau ditengokkan cara dia berposing.... :)

Tu baru jadi bini Ketua Menteri masuk penggal yang kedua... kalau jadi bini PM macam mana lah lagaknya nanti ya???

Sumber klik sini.

28 Jan 2015

PAS Tak Layak Memerintah Kelantan Atau DAP Sengaja Mensabotaj Kerajaan PAS Kelantan???

Kata Guan Eng, walaupun integriti adalah penting, tetapi apa yang lagi mustahak ialah kebolehan.

Menurutnya lagi, pihak yang tidak mampu berbuat kerja adalah lebih baik tidak menjadi kerajaan.

“Apabila bencana besar berlaku, lihatlah (apa yang berlaku). Saya sekarang bercakap terus-terang dan bukannya dengan bersegan silu.

“Tengoklah, apa yang berlaku di Kelantan apabila berlaku banjir besar? Ia seakan-akan tidak mempunyai kerajaan.

“Kenapa, sebab tidak boleh mampu melakukan kerja,” katanya seperti dipetik Sinchew Daily ketika berucap dalam satu majlis anjuran DAP di Bukit Mertajam pada malam Ahad.

Sumber klik sini.


Komen Isac;

Maksudnya beliau berkata walaupun mungkin kerajaan Pas Kelantan mempunyai intergriti (amanah dan boleh diprcayai) tetapi ianya tidak layak mentadbir Kelantan kerana tidak cekap dan tidak berkebolehan.

Macam bagus sangat.....

Itu banjir besar beb....

Malah adalah dipercayai antara sebab utama banjir besar yang melanda beberapa buah negeri termasuk Kelantan (paling teruk) selain disebabkan jumlah penurunan hujan yang tertinggi sejak 1970, ianya adalah disebabkan oleh aktiviti pembalakkan di Tanah Tinggi Lojing yang tidak terkawal oleh syarikat yang ditunjangi oleh dua pemimpin DAP Perak.

Adakah DAP sememangnya merancang untuk mensabotaj kerajaan negeri Kelantan dan banjir besar yang melanda Kelantan sememangnya telah dirancang???

Tapi X mungkin Guan Eng sebegitu bijak....Ya tak?

Guan Eng ni bila dia bercakap....macam lah bagus sangat....

Dulu di Penang beliau pernah katanya pernah berkata, asal X hujan X akan banjir....Klik sini.

Ini pulak nak menghukum Kerajaan Pas Kelantan hanya kerana banjir besar hasil tindakan sesetengah pemimpin DAP sendiri.

Malah...Bangunan Komtar Penang yang tinggi tupun pernah banjir semasa peperintahan Guan Eng, klik sini.


Kit Siang Sahkan Piliharaya Tempatan Cubaan DAP Rampas Putrajaya???



Kit Siang berkata, peratus populasi Melayu di bandar di Semenanjung bertambah daripada 21 peratus pada 1957 kepada 48.3 peratus pada 2000.

Dalam masa sama, peratus populasi Cina di kawasan bandar pula menurun daripada 62 peratus pada 1957 menjadi 34.8 peratus pada 2000.

Imej di bawah apa yg dikatakan TG Datuk Hj Hadi, baru2 ini;




Komen Isac;

Walaupun kononnya penduduk berketurunan
Melayu di bandar2 telah meningkat.....dan dengan kaum Melayu yang masih terpecah dua....agak2 siapa kah yg bakal menang dengan undi daripada kaum Cina pula dilihat solid dan tidak berbelah bahagi tehadap DAP???

Bijak mainan politik DAP bukan?

Apa pun PAS bawah pimpinan TG Datuk Hj Hadi surah mula dapat mencium helah mereka....

Pilihanraya Majlis Tempatan ini pastinya akan digunakan sebagai modul untuk merampas Putrajaya pula....

Pandainya....DAP.....Apa Melayu PAS/PKR akan dapat???

Hanya ibarat bak Pak Kaduk, "ayamnya mrenang tapi kampung tergadai?"

Sumber klik; sini


posted from Bloggeroid

26 Jan 2015

Perogol Mengaku Merogol dan Meliwat Isteri Kawan...




Apa yang dilakukan oleh beliau memang salah...Apa lagi melakukan perkara yg keji dengan mencemarkan maruah isteri seorang rakan. "Umpama harapkan pagar, pagar makan padi".

Dah lah dipukul dirogol berkali2 malah turut diliwat.

Memang perangai nya ketika melakukan kesalahan tu X macam perangai seorang manusia. Cuma apa yg penulis tabik kat mamat ni kerana beliau akhirnya mengaku kesemua kesalahan yg dilakukan.Ianya telah memudah dan menjimatkan kos mahkamah. Setelah dijatuhkan hukuman penjara yg begitu lama semoga beliau memohon maaf daripada mangsa dan bertaubat dengan taubat Nasuhah.

Pengakuan bersalah iaitu sesuatu yg jarang ada pada seseorang penjenayah. Selalunya apa yg kita dapat lihat pada hari ini....waima jika pemimpin2 pun apabila mereka tertangkap dek kesalahan yang mereka lakukan, mereka akan bertaici, kuntau, silat DLL demi untuk melepaskan diri...

Malah akan akan berkemundang lah bermacam2 teori konspirasi....yang menyalahkan musuh2 politik mereka..... Ironinya yang bersalah itu musuh2 politik mereka....Mereka (sipelaku) pula hanyalah orang2 yang terinyaya,

Sumber klik sini.


posted from Bloggeroid

24 Jan 2015

DAP Akhirnya Iktiraf Kerjaan Pusat Memang Terbaik???



Selama ini mereka asyik meyemai api kebencian terhadap kerajaan.....

Dengan membongkar kesalahan yang dilakukan oleh penjawat2 awam dan menyerang agensi2 kerajaan...

Sasarannya adalah agar rakyaat membenci kerajaan......

Tetapi walaupun asyik menipu kekadang mereka terbuka tembelang sendiri...

Jika tidak mana mungkin dalam asyik mengondem agensi2 kerajaan.....Mereka boleh mencadangkan pula agar KSN mendahului senarai penerima pingat daripada YDP Negeri Pulau Pinang.

posted from Bloggeroid

23 Jan 2015

Belum ke Putrajaya Lim Kit Siang Sudah Dilayan Umpama Raja???



Dah macam putera raja zaman dulu2.... X pijak tanah???

Ada upacara "pijak tanah"....

Kalau raja zaman dulu2 pun...Capal X jijak tanah....Sama ada mereka dijulang atau pun menggunakan "kenderaan" yang diusung orang ataupun oleh gajah...

Adakah pemerintahan DAP nanti akan mengembalikan sejarah silam ini???

Golongan "bangsawan" ibarat Dewa2 ???

Boleh jadi tu..... Kerana belumpun berkuasa mahu melawat mangsa banjir... kaki pun dah X basah???

Ada pulak balaci yang tolong pegangkan bot....

Kalau air dalam tu...lain lah ceritanya....

Berikut foto2 pemimpin2 dan Raja-raja Melayu meredah banjir....



Sultan terkaya di dunia pun meredah air....


DYMM Sultan Terengganu. 



DS Najib dan DS Hishamuddin.




Bukti bahawa pemimpin2 Melayu sebenarnya lebih mesra rakyaat berbanding....pemimpin2 DAP yang hanya "PANDAI" berlakon untuk mendapatkan sokongan rakyaat...




Nik Aziz yang uzur tu pun pernah dilihat mengharungi banjir....
posted from Bloggeroid

21 Jan 2015

Semoga TG Nik Aziz Cepat Sembuh dan Dipermudahkan.....



Penulis ingin menyeru agar dimaafkanlah segala kesilapan dan keterlanjuran beliau. 

Walapun kadang2 ada kata2 beliau yang begitu pedas dan menusuk kalbu....sehingga melebel penyokong2 Umno sebagai kafir....

X apa maafkanlah.... Adat manusia memang X sepi dari melakukan kesalahan....

Mudah2an bila kita berlapang dada....Orang lain juga akan memaafkan kita apabila kita terlanjur dan membuat kesilapan...

Penulis juga ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon kemaafan di atas segala keterlanjuran penulis samada sengaja mahupun tidak.

Foto bawah; DYMM Sultan Kelantan menziarahi TG Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di HUSM semalam.




posted from Bloggeroid

Belasah Singapura 16:1 Buktikan Hoki Malaysia Masih Bertaraf Dunia!!!



SINGAPURA: Malaysia menamatkan saingan Kumpulan A Pusingan Kedua Liga Hoki Dunia 2015 dengan berpesta gol apabila membelasah Singapura 16-1 di Stadium Hoki Sengkang, di sini malam Selasa.

Sumber klik sini.

Turun dengan status pasukan bertaraf dunia dengan jiwa pemusnah, skuad hoki negara telah membuktikan bahawa Singapura bukanlah tandingan dan sekelas dengan mereka.

Sebagai negara berjiran yang sering bersaing dalam segala aspek dan kita pula dilihat banyak tertinggal dan selalu terpaksa "beralah" dengan mereka walhal republik tersebut dahulunya adalah milik kita. Ditambah pula pendekatan negara tersebut dan rakyatnya yang "kiasu" dan sentiasa mementingkan diri mereka sendiri, kemenangan besar yang dicapai ini pasti sesuatu yang cukup manis!!!


posted from Bloggeroid

Solardiriti Membantah Penghinaan Terhadap Penghinaan Kepada Nabi Muhammad s.a.w.



Musuh Islam dilihat sengaja mahu mencemarkan sambutan bulan kelahiran nabi Muhammad s.a.w. mereka sedang menguji sejauh mana persaudaraan umat Islam dapat bertahan dan sejauh mana kita sanggup mempertahankan penghulu segala Rasul dan Rasul terakhir yang diturunkan bukan sahaja buat umat manusia malahan juga untuk golongan jin.






























posted from Bloggeroid

19 Jan 2015

Gara2 Hudud DAP Tunjuk Belang Macam Pulau Pinang Bapak Dia Punya???




Ye lah....

Dah X nak berbincang atau suka buat keputusan sendiri....Macam bapak dia punya negeri lah....

Mengalahkan DYMM Sultan lah pulak....

Sumber klik sini.










posted from Bloggeroid

17 Jan 2015

Anak2 Muda Berpelukan Dgn Artis Korea Akibat Mencontohi Perangai Pemimpin!!! - Anwar





SHAH ALAM – Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan agar bukan hanya gejala seperti aksi kurang menyenangkan gadis Muslim bersama artis K-Pop baru-baru ini sahaja yang dikejar.



Namun, gejala sama yang didakwa berlaku di kalangan golongan atasan dan artis tidak diendahkan.



“Saya menyarankan agar penguatkuasaan terpilih tidak dilaksanakan oleh Jabatan Agama Islam Persekutuan (Jawi)  dan badan agama lainnya.



“Jangan gejala berpelukan anak muda berpelukan dikejar tetapi gejala yang sama kalangan penguasa atasan dan artis tidak ditegur,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut menegur cara Jawi yang berbaur ugutan memberi tempoh seminggu untuk remaja bertudung terlibat dalam video kontroversi K-Pop tersebut untuk menyerah diri.

“Saya mengusulkan agar nasihat dan teguran kepada generasi muda dipergiat melalui kaedah dakwah bilhikmah.

“Mengasak mereka dengan ugutan hanya mendatangkan resah dan kekeliruan di kalangan mereka.

“Justeru kebijaksanaan dituntut agar mereka didekati dengan pendekatan psikologi yang bijaksana serta berhemah,” katanya.


Komen Isac;

Penulis amat bersetuju dengan Anwar!!!

Jestru pihak berkuasa perlulah lebih tegas terhadap pemimpin2 yang melakukan jenayah seks seperti meliwat, berkhalwat, berzina dll. terutamanya dikalangan pemimpin kerana ianya memberikan contoh yang buruk kepada generasi muda.

Walaupun Hudud belum ditegakkan di Malaysia, sewajarnya undang2 Civil dan Mahkamah perlu lebih tegas. Undang2 Syariah misalnya, selain mengambil kira persaksian masyarakat juga perlu diberikan kefahaman bahawa bahan bukti lain/karinah juga sebenarnya diguna-pakai dalam undang2 Islam agar ianya tidak diputar-belitkan dan lebih dihormati.

Masakan tidak anak2 remaja kita berani memperlekeh undang2 apabila sesetengah pemimpin2 dilihat bukan sahaja acap kali melakukan jenayah seks, malah juga dilihat sengaja memperlekeh undang2 apabila sentiasa berdolak-dalik apabila mereka tertangkap/dihadapkan ke mahkamah mahupun video2 perlakuan seks tersebar. 

Mereka sentiasa sahaja menggunakan pelbagai teknik licik seperti menangguh-nangguhkan perjalanan kes perbicaraan, selalu menyalahkan pihak lain apabila didakwa, berselinding disebalik Hudud, melepaskan diri atas alasan teknikal seperti saksi didesak untuk menarik diri dll., mengatakan pelanduk dua serupa, bukti video tak boleh digunakan kerana kamera pekak dan bisu serta berbagai2 lagi alasan yang meragukan.  


Berita penuh klik sini



posted from Bloggeroid

16 Jan 2015

Kutipan Derma Banjir Oleh PAS Bakal Lesap???


Sebelum ini pun....nama PAS pernah terpalit dengan isu penyelewangan "Tabung Memali".... Malah Koperasi Koholal juga ramai yang telah terkena...

Harapan penulis agar perkara tersebut tidak akan berulang lagi....

Peringatan ini bukan sahaja untuk PAS, tetapi juga untuk parti2 politik, NGO2, agensi2 kerajaan yang terlibat dan pertubuhan2 yang lain....

Janganlah kita khianati kepercayaan yang diberikan....dan jangan sesekali mengambil kesempatan di atas penderitaan orang lain....


posted from Bloggeroid

15 Jan 2015

Apa Lebihnya Koperal Shirul Berbanding Anwar???



Orang ramai sibuk bertanyakan mengapa pasport Koperal Shirul X ditahan oleh mahkamah sedangkan beliau masih perlu menghadiri mahkamah untuk mendengar keputusan mahkamah Agong. Kara machai Pakatan Rakyaat mula cucuk jarum bahawa ini adalah satu bukti konsperasi peringkat tertinggi?

Tetapi apa yg org ramai terlupa...beliau telah didapati X bersalah oleh mahkamah Rayuan sebelum ini..... Jestru secara teorinya beliau seorg yg bebas.

Sebaliknya DS Anwar pula yang telah didapati bersalah oleh mahkamah Rayuan dilihat bebas keluar negara tanpa ada sebarang sekatan sementara menunggu keputusan Mahkamah Agong.

Jadi apa pula komen mereka akan layanan berbeza ini?

Adakah kerana DSAI adalah seorang pemimpin besar, sementara Shirul pula hanya seorang koperal polis?

Sumber klik;
http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/hairan-pesalah-boleh-ke-luar-negara-1.350636

posted from Bloggeroid

14 Jan 2015

Dunia Islam Terus Diperkotak-katik dan Nabi Muhammad saw Terus Dihina!!!

Bangunlah wahai umat Islam!!!

Bersatulah!!!

Jangan terus2an diperkotak-katik oleh musuh2 Islam!!!

Musuh mempunyai agenda tersembunyi.....satu rahasia yang telah menjadi pengetahuan umum!!!

X kira di luar negara mahupun di dalam negara!!!

Bertindaklah dengan bijak!!! Jangan terus2an kita diperbodoh2kan oleh mereka!!!


http://m.utusan.com.my/berita/luar-negara/i-charlie-hebdo-i-terus-hina-nabi-1.47675
posted from Bloggeroid

Eric Paulsen Bukti Mengaoa Orang Melayu/Islam Perlu Bersatu???



Apabila kita lemah....Orang lain akan memijak2 kepala kita dan merampas segala hak kita!!!

Adakah kita mahu perkara tersebut berlaku???

Yang sedihnya kelemahan kita adalah hasil kesalahan diri sendiri!!!

Kerana berpecah-belah.....

Malangnya jika kebanyakkan bangsa yg ditindas adalah merupakan bangsa minoriti dan asalnya merupakan bangsa pendatang sebalilmya kita adalah merupakan tuan tanah yg majoriti di tanahairnya sendiri. Janganlah kita menjadi tikus yg mati dlm kepuk padi!!!

Menjadi hina di tanahair sendiri.....

Sumber klik http://m.www.astroawani.com/news/show/tindakan-eric-paulsen-cubaan-campur-tangan-hal-ehwal-agama-lain-52131
posted from Bloggeroid

12 Jan 2015

Job Scope MB Selangor Termasuk Cuci Kain???


Gaji MB yang diterima merupakan duit rakyaat Selangor...Banyak lagi tugas2 hakiki MB yang beliau sepatutnya lakukan.....

Kalau ya pun nak berpolitik....patut-patutlah....

Adakah ianya dilakukan ketika beliau bercuti??? Kalau ya bagus lah....Kalau tidak....X berkat pulak karang....

Sumber klik sini.

11 Jan 2015

Pokok Kering Salahkan Umno/BN, Pas Sebabkan Kelantan Banjir Mcm Mana Pula???


Cai Pakatan Rakyaat salahkan Umno/BN.....Kononnya letak bendera BN kat pokok...pokok  pun mati sebab kononya X mendapat keredhaan.... 


Habis doa pecah perut PM dan solat hajat jahanamkan BN sebabkan banjir terbesar di Malaysia  dan Kelantan yg paling teruk nak cakap apa pulak???

Cawangan Bank di dalam Air di Kuala Krai???



Foto di atas katanya Cawangan Bank Islam di Kuala Krai....

Wah....memang agak tinggi banjir yg baru2 ini melanda negara termasuk Kelantan.

Mungkinkan jika siasatan dijalankan oleh Suruhanjaya Diraja punca sebenar banjir terbesar dalam sejarah negara akan dapat diketahui agar menjadi pengajaran dan dalangnya dhukum???

Mengapa tiba2 DAP yang selama ini lantang menuntut Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bila ada berlaku kes2 besar tiba2 tidak berminat untuk mengetahui sebab sebenar banjir besar yg melanda negara pada bulan Disember 2014???
posted from Bloggeroid

9 Jan 2015

Kartunis Pemfitnah Zunar Mahu Iktiraf Kartunis Penghina Nabi Muhammad - Dah Mengalahkan Yahudi???

Astarfirullahal azim....

Nah....inilah buktinya Zunar ni memang X betul!!! Kartunis satira politik yang selama ini kuat menghasut dan memfitnah kerajaan Malaysia!!!

Sekarang beliau seolah2 menyokong kartunis penghina Junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Walaupun Islam tegas menolak keganasan dan melarang umatnya mengambil keputusan untuk menghukum mereka yang biadap secara membuta-tuli.....Mempraktikkan undang2 rimba.... (Sesuatu yang sebenarnya diamalkan oleh Pakatan Rakyaat).

Tetapi sebagai orang Islam dan umat Nabi Muhammad s.a.w., kita perlu sensitif dan mengutuk usaha yang dilakukan oleh kartunis2 biadap tersebut demi menzahirkan rasa kencintaan, membela dan memuliakan Rasulullah s.a.w. Jangan sampai baginda tidak mengaku umat dan dinafikan syafaat nabi akhir zaman. Waliyazubillah....

Jadi di manakah kewajaran untuk Zunar berani mencadangkan agar  7 Jan diistiharkan sebagai hari Kartunis sempena kertunis2 yang menghina dan biadap terhadap baginda Nabi Muhammad s.a.w. secara khususnya dan Islam amnya itu ada antaranya terbunuh akibat keterlanjuran mereka??? 

Sementelah lagi, serangan tersebut belum tentu dilakukan oleh orang2 Islam ataupun ianya sengaja diada2kan sebagai provokasi untuk memburuk2kan Islam.

Untuk rekod, negara Perancis baru sahaja mengundi untuk menyokong pengitirafan Palestine sebagai sebuah negara berdaulat untuk diterima sebagai negara anggota PBB.

Adakah ini semua mainan Mossad and kuasa2 besar yang menentang keanggotaan Palestine dalam PBB???

Apa pula peranan Kartunis Zunar???

Sumber klik sini.


posted from Bloggeroid

7 Jan 2015

Pemimpin Terpalit Skandal Bela Pemimpin Punya Kekayaan Melampau???




Seorang digugurkan ke atas sebab teknikal kerana saksi2 JAIK katanya tarik diri dan seorang lagi lula sebab kata Presiden, kamera besi X boleh jadi saksi...

Jika mcm tu lah halnya....jika benar pun ada pemimpin2 Pas yang mempunyai kekayaan melampau di Selatan Thai, pasti mereka terlepas atas sebab kekayaan tersebut diletakkan di atas nama keluarga dan atas nama org lain dan berlaku di Negara lain. Tak pun.... Semua tu cuma atas kertas dan kertas X boleh jadi saksi......

Mampoih.....Siapalah agaknya yang sebenarnya "Menjual murah ayat2 Al Quran".


posted from Bloggeroid

5 Jan 2015

Isu Bonus Lewat - Lagi Usaha Macai Pakatan Rakyaat Memfitnah Kerajaan Persekutuan???

Ini lah surat yang menjadi viral di media baru, kononnya Kerajaan Persekutuan bakal menunda tarikh pemberian bonus kakitangan awam.

Usaha mereka untuk menghasut rakyaat membenci Kerajaan Persekutuan!!!




Kenyataan Datuk Seri Husni Hanadzlah, Menteri Kewangan kedua;



Sumber klik sini.

Mereka begitu berani untuk "memalsukan" surat pekeliling jabatan Akauntan Negara Malaysia, Negeri Johor???

Tangkap aje!!!

Ini lah sebabnya Pakatan Rakyaat mahukan "Akta Hasutan" dihapuskan....

Dengan adanya akta tersebut, gerak-kerja melalui fitnah dan tohmahan seperti yang biasa mereka amalkan bakal terjejas!!!

posted from Bloggeroid

4 Jan 2015

Dok Serambi Mekah pun Nak Cekik Darah!!!



KOTA BHARU - Di saat rakyat Kelantan mengalami kesengsaraan meneruskan hidup pasca banjir terburuk, ada yang tidak berhati perut menjual barangan dengan harga cekik darah.

Tinjauan Sinar Harian mendapati harga tersebut boleh dikatakan tidak lojik langsung tetapi apakan daya dalam keadaan sekarang pengguna terpaksa membelinya kerana sudah terdesak.

Kebanyakan harga makanan dan barang keperluan lain boleh dianggap harga cekik darah apabila sebatang lilin dijual dengan harga RM10, berbanding harga biasa, empat batang RM2 sekotak.

http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/kelantan/harga-barang-naik-mendadak-1.347236

Komen Isac;

Satu Malaya dtg tolong....warga Kelantan pasca banjir 2014, tapi rupanya ramai juga rakyaat negeri sendiri yang X memahami roh Islam.....

Mengambil kesempatan terhadap mereka yang sedang dilanda kesusahan.....

posted from Bloggeroid

3 Jan 2015

Banjir Besar di Kelantan Amaran Allah Supaya Umat Islam/Melayu Betsatu???

Setidak2nya itu yg pemahaman Datuk Dr Hussamuddin Yaacub (Sinar) terhadap bencana banjir dan juga bala bertimpa-timpa yang melanda negara sejak pencerobohan pengganas Sulu ke Lahad Datu tahun 2013. 

Ye lah....kita selalu memohon pada Allah s.w.t. agar memberikan petunjuk...tetapi apabila diberikan petunjuk dan amaran kita X mengambilnya sebagai pedoman.

Sumber klik SINI.

posted from Bloggeroid

Apalah Sangat Harga Tiket Kapal Terbang Berbanding Suit Brioni RM 24 Ribu???


Anwar minta maaf sebab X dapat balik awal dari luar negera untuk melawat mangsa bajir kerana X dapat meukar tiket kapalterbangnya...Sumber klik sini.

Tapi jika nak dibandingkan harga sut Brioni  berharga mencecah USD7,700 atau bersamaan RM24,000.00 yang dihadiahkan beliau kepada Saiful apa lah sangat kalau perlu beli tiket baru pun.....Sumber klik sini.

Kata pentingkan rakyat....perjuangkan rakyaat....

Ini mcm seolah2 Saiful lebih pentig buat Anwar berbanding seantero rakyaat negeri Kelantan aje..... Lu fikir lah sendiri!!!

2 Jan 2015

Gempar!!! Banjir Besar 2014 Berpunca Oleh Tadbir Urus Lemah Kerajaan Pakatan Rakyaat???

Foto 1: Tanah Lojing, Hua Musang, Kelantan - Botak akibat aktiviti pembalakkan yang 
tidak terkawal (Sumber:http://smp.townplan.gov.my/?p=4233).




Foto 2: Lokasi Lojing di tantah2 kawasan banir, Kota Baharu, Cameron Highlands, Kuala Kangsar, Terengganu dll. (Sumber: Google Earth)


Bukan nak menunding jari...

Tetapi jika dilihatkan kedudukan Lojing yang berada di tangah-tengah kawasan-kawasan yang terlibat dengan banjir...penulis percaya banjir yang dikatakan terbesar dalam sejarah negara ini juga sebenarnya telah diburukkan oleh aktiviti-aktiviti pembalakkan tidak terkawal di kawasan Tanah tinggi Lojing yang telah dilakukan sejak beberapa tahun yang lalu di bawah pemerintahan Pakatan Rakyaat.

Bahkan kejadian banjir besar yang bermula di kawasan hulu Kelantan seperti Gua Musang dan Kuala Krai dan seterusnya menular ke kawasan2 kuala-kuala sungai di Perak, Kelantan, Terengganu dan Pahang menguatkan lagi pendapat ini.

Ini dapat difahami dengan mudah kerana dalam ilmu Hidrologi iaitu satu bidang ilmu yang berkaitan dengan sumberair, jumlah taburan hujan, saliran, kawasan tadahan, rekabentuk kawasan tadahan untuk membina empangan, sistem saliran dan apa-apa yang berkaitan dengan bekalan air hutan simpan adalah amat penting dan berfungsi sebagai kawasan tadahan untuk menakung air. Ianya amat penting kerana keupayan daun-daun pokok dan tumbuhan2 lain yang akan mengurangkan "air larian permukaan" daripada terus disalirkan ke dalam anak-anak sungai dan sungai-sungai ke laut. Pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan akan dapat mengurangkan aliran air hujan terus masuk ke dalam sungai sehingga 50-60% dan ianya bertindak sebagai agen penampanan banjir (flood mitigation) secara semulajadi. Jestru apabila agen-agen penampan banjir semulajadi ini telah dihapuskan di tambah dengan kedatangan musim hujan monsun Timur Laut (November hingga Mac) maka pastinya hampir keseluruhan air hujan akan disalirkan ke sungai-sungai dan apabila kapasitinya terlalu banyak dan tidak tertampung oleh sungai-sungai yang terlibat, air tersebut akan melimpah dan menyebabkan banjir besar berlaku.

Banyak tulisan2, atrikel2 dan rancangan2 televisyen sebelum ini yang pernah menyentuh ativiti2 pembalakan tidak terkawal di Tanah Tinggi Lojing tetapi samada ianya tidak diendahkan oleh pihak kerajaan negeri ataupun ianya sudah terlambat.

Penulis pernah melalui Jalan Gua Musang - Cameron Highlands ketika Hariraya Aidil Fitri yang lalu di mana sepanjang kawasan Tanah Tinggi Lojing tersebut telah di tanam anak-anak pokok kelapa sawit dan menuju ke Cameron Highlands pula ladang-ladang tanaman sayur tumbuh bak cendawan selepas hujan.

Samada mahu diakui atau tidak kerajaan Pakatan Rakyaat perlu mengambil tanggung-jawab sebagai antara peyumbang kepada banjir besar yang melanda negara.

Malah jika dilihatkan kepada kedudukan Tanah Tinggi Lojing, tidak mustahil banjir-banjir kilat yang berlaku di Cameron Highlands sejak kebelakangan ini sebahagiannya juga telah disumbangkan oleh limpahan air daripada hulu2 sungai yang bermula dari Tanah Tinggi Lojing.

Sebelum ini media-media baru Pakatan Rakyaat memalui blog, facebook, whatapps, twiter, telegram dll sering menunding jari dan menyalahkan Kerajaan Pusat kononnya tidak dan lambat membantu mangsa-mangsa banjir yang terlibat tetapi mereka tidak pernah mahu melihat kesalahan tersebut sebenarnya berpunca daripada mereka.

Malah jika doa dan solat hajat anjuran Pas yang pernah memohon agar DS PM pecah perut dan doa menjahanamkan UMNO/BN diambil-kira, doa2 mereka ini sebenarnya telah termakbul kerana antara negeri-negeri yang paling teruk dilanda banjir adalah negeri Pas (Kelantan) sendiri dan Pahang (negeri PM).


1 Jan 2015

Banjir Buka Laluan Kerajaan Campuran di Kelantan???



http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/tpm-tidak-tolak-cadangan-kerajaan-campuran-1.346487

Jika benar Alhamdulillah.....kekadang malepetaka boleh mengajar kita untuk bersatu dan menjadi Muslim yg lebih baik!!!

Amaran dan teguran daripada Allah s.w.t agar umat Islam tidak saling mendoakan turun bala terhadap antara satu sama-lain dan sebaliknya agar saling membantu???
posted from Bloggeroid

Harga Petrol Jatuh Lagi - Amaran Ekonomi Dunia Bakal Merundun???



Kejatuhan harganya yg berterusan pastinya disukai ramai.

Tetapi rakyaat perlu juga berhati2 kerana penurunan berterusan terhadap permintaan bahan api berasaskan petroleum juga boleh membawa maksud bahawa ekonomi dan pembanguan dunia kian menyusut!!!

Dunia bakal menghadapi krisis ekonomi sekali lagi!!!

Sediakan payung sebelum hujan dan bijaklah kitika berbelanja!!!

posted from Bloggeroid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3