bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

28 Dec 2014

Kapalterbang AirAsia Diberitakan Mendarat Cemas di Indonesia....




Alhamdulillah....Kalau dilihatkan kepada kondusi pesawat dlm foto... Keadaan penumpang mungkin dlm keadaan yg X begitu teruk. Peluang survival agak tinggi.

Sumber group whatapps.

Penulis mohon maaf atas kekihalafan. Foto bukan pesawat yg hilang.

Kapalterbang Airasia Hilang!!! Konspirasi Menyerang Malaysia Berterusan???




Masihkah ianya suatu kebetulan???

Ataupun sememangnya kita sedang "diserang"????

http://www.sinarharian.com.my/mobile/semasa/najib-kerajaan-akan-cari-pesawat-air-asia-1.345503

posted from Bloggeroid

27 Dec 2014

Gempar!!! Zairil Akui DAP Gagal Perintah Pulau Pinang???





Jelas Zairil, "Sistem sedia ada tidak berfungsi apabila sesebuah kerajaan negeri tidak berupaya untuk menentukan arah perjalanan bas dalam kota sendiri, membuat pinjaman wang untuk membiayai pembangunan infrastruktur, serta tidak diberi kuasa untuk menguruskan tandas awam sendiri".

Ha..ha...ha....Apa kejadahnya yg Guan Eng buat jika gagal kawal sistem bas dalam negeri yg ditadbirnya....Sedangkan syarikat2 bas perbandaran mampu melakukannya.

Lebih memalukan kononnya jamban awam pun beliau X mampu nak uruskan dengan memberi alasan ianya di bawah tadbiran pusat....Hilang akal ke apa???

Satu lagi apa yang dilakukan oleh Guan Eng terhadap beratus juta wang mengurus dan memberbaiki infrastruktur milik kerajaan negeri yg diberikan oleh kerajaan pusat???

Mereka juga X menceritakan peruntukan berbilion juta ringgit sumbngan kerajaan pusat untuk projek2 spt jambatan kedua leburaya pantai dan projek2 lain.

Yg jelas Zairil memang X pernah nak berterimakasih dan cuma mahu memfitnah dan membangkitkan perasaan marah kepada kerajaan pusat demi kepentingan politik DAP. Tetapi dalam masa yg sama beliau sebenarnya telah mengakui kegagalan LGE untuk mentadbir Pulau Pinang dgn baik.

Sumber http://www.roketkini.com/2014/12/25/kaji-semula-kontrak-persekutuan-2/
posted from Bloggeroid

23 Dec 2014

Bila Liberal Pas Bercakap Pasal Aurat Wanita???


Sebaliknya bila mengutuk DS Rosmah.....langsung X bagi chance....

Adakah ini yg dikatakan Asyobiyyah??? Memenagkan puak sendiri walaupun terbukti salah???

posted from Bloggeroid

20 Dec 2014

Harimau Malaya Buka Peluang Azmin Turuti TS Khalid???



Bibit2 Azmin bakal dilihat mesra kerajaan Umno/BN ????

Hanya masa yg akan menentukan.....
posted from Bloggeroid

Consensus Pakatan Rakyaat Akan Membawa Kita Ke Mana???

Janganlah hendak bersandiwara lagi...

Jika benar2 mahu melihat Hudud dilaksanakan... Orang2 Melayu perlu bersatu...dan bukannya berpecah sebagaimana sekarang sehingga orang yang berkepentingan dan golongan minoriti yang dilihat telah mendominasi keadaan dan mencatur setiap keputusan....

Sedarlah wahai Melayu/Bumiputera!!!

Bangun...bangun...bangun....dan bersatulah!!!

Sumber klik sini.

17 Dec 2014

RBA Gentar!!! Sebab Ramai Pejuang Maya Pro Umno Bukan Ahli Umno???



Ini sebenarnya membuktikan bahawa masih ramai org Melayu/Bumiputera yg walaupun bukan ahli UMNO/BN tetapi mereka amat sayangkan parti tersebut.

Jestru tohmahan PR yang mengatakan UMNO/BN kehilangan kepercayaan orang2 Melayu/Bumiputera sebenarnya hanyalah propoganda mereka.

Malah diperingkat awal peperangan Maya di mana PR dilihat begitu bermaharaja-lela menguasainya sedangkan ketika itu pemimpin2 UMNO/BN masih lena dibuai mimpi...Pejuang2 maya sukarela ini lah yang telah terjun ke dunia maya untuk membela UMNO/BN tanpa arahan dan bantuan daripada UMNO/BN....

Sekarang ini generasi pejuang masih terus berkembang dengan generasi baru pejuang maya dilihat sedang mengambil-alih teraju sebagai panglima perang disamping pejuang2 veteren masih lagi mereruskan perjuangan disamping semakin ramai pemimpin2 dan ahli2 UMNO/BN juga telah terlibat sama.

Walaupun mungkin tidak tersusun berbanding RBA yang mendapat berbagai imbuhan dan khabarnya bergaji tetap sehingga mencecah 5 angka, pejuang2 maya secara sukarela lama dan baru ini tetap digeruni oleh RBA sehingga ke hari ini. Jika tidak pasti mereka tidak akan cuba untuk memecah-belahkan dan melunturkan semangat pejuang2 ini melalui berita2 palsu seperti di atas.

Yang pasti, keikhlasan tanpa mengharapkan apa2 bayaran menyebabkan pejuang2 tulen ini X dapat dibeli oleh Pakatan Rakyaat  dan merekan akan terus berjuang walaupun tanpa pertolongan, bantuan dan pengiktirafan daripada pemimpin2 UMNO/BN.

posted from Bloggeroid

16 Dec 2014

New Zealand Larang Pesalah Seks Memasuki Negara Mereka???



Ye lah kes belum selesai......Kang munglin ditakuti cuba menggunakan NZ untuk melarikan diri pulak.

Lepas tu sebelum ni ada seorang anggota tentera Malaysia yg bertugas di kedutaan yg didakwa kerana cuma merogol dan menyerang awek NZ. Memang lah mereka seram bila ada org yg dituduh melakukan jenayah seks nak memasuki negara mereka.

posted from Bloggeroid

15 Dec 2014

Begitu Mudah Untuk Menipu Orang Melayu???



Dalam sejarah tak ada tercatat di mana2 negara yang ditadbir oleh orang Islam orang2 bukan Islam telah tertindas..

Tetapi banyak berlaku umat Islam terhimpit apabila mereka merupakan kumpulan minoriti di sesebuah negara yang diperintah oleh bukan Islam, walaupun negara teraebut asalnya milik mereka...Lihat sahaja seperti mana berlaku di Singapura, Selatan Thai dan Mindano.

Sejarah tak pernah berbohong dan jestru itu belajarlah dari sejarah...

posted from Bloggeroid

14 Dec 2014

Dimanakah Kebebasan Bersuara Dalam Pakatan Rakyaat???



Kata mereka meraka mahukan rakyaat bebas mengkritik???

Kononnya Akta Hasutan.. akan menyebabkan rakyaat X bersuara...

Sekarang ni boleh pulak bagi arahan jangan membuat pededahan....

Dah macam negara komunis PKR ni lah......

Bila kritik dan fitnah or g lain boleh...

Tapi bila buat kat parti yg memerintah boleh kena penjara dan hukum tembak!!!
posted from Bloggeroid

12 Dec 2014

Bukan Islam di Penang Boleh Guna Kalimah Allah ???



Nak buat macam mana .....

Inilah bahana bila bukan Islam memerintah.....
posted from Bloggeroid

Penyokong2 Vietnam Jauh Beradab Berbanding Malaysia!!!

Jurulatih Vietnam, Toshiya Miura menganggap persembahan yang ditampilkan Vietnam adalah terburuk sepanjang dia melatih pasukan itu.

“Sukar untuk mengatakannya namun memang ini adalah antara aksi paling mengecewakan sejak saya di sini.

“Mereka hanya tampak agresif di separuh masa kedua dan Malaysia menghukum segala kesilapan kami, mereka layak ke perlawanan akhir,” katanya. – UTUSAN

Sumber klik sini.

Itulah budaya jurulatih negara maju (Jepun)...Jika pasukan lawan bagus mereka mengakuinya...

Rakyaat dan penyokong2 Vietnam sebuah negara komunis pula begitu berdisiplin....Pemain2 mereka bila dah ketinggalan pun X ada lah bermain dengan telampau emosi.... Suatu sifat yang terpuji dan mempunyai semangar kesukanan yang tinggi.

Memanglah sebagaimana yang kita selalu dengar rakyaat sesebuah negara komunis....kalau ada yang buat salah pasti akan kena penjara dan mungkin sehingga kena tembak mati....Tapi mungkin itulah suatu perkara baik yang boleh dicontohi....

Ini sesetangah rakyaat Malaysia terbawa2 dengan pendekatan Pakatan Rakyaat asyik nak merusuh dan gunakan kekerasan...

Dah kalah...penonton pulak nak pukul orang....

Apa jadi jika nanti sekiranya AFC dan FIFA mengenakan tindakan disiplin sehingga menyebabkan pasukan Harimau Malaya terpaksa melayan kunjungan pasukan Thailand di stadium tanpa penonton pada final nanti???

Pastinya kita tidak mahu perkara sebegitu berlaku bukan???

Jestru buat penyokong2 Malaysia berfikirlah dengan bijak dan jangan terlampau menurukan perasaan!!!


posted from Bloggeroid

Gempar!!! Adam Adli Bakal Ganti Jazlan Sebagai Pengerusi PAC???


Kenapa Umno masih simpan pemimpin lembik sebegini??? 

Atau apa kata lantik Adam jadi ketua PAC ganti Jazlan....Sebab Jazlan X seberani Adam.

Ganti Datuk Nur Jazlan Mohamed sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), 

Sumber klik sini.

Harap PM DS Najib yang amat bijaksana akan ambil perhatian...

.
posted from Bloggeroid

11 Dec 2014

Piala AFF di Hanoi, Harimau Malaya Menempah Tiket ke Final!!!



Harimau Malaya mendahului melalui jaringan Shafik Rahim dan NorIdlan Talha pada minit ke 18.

Tiba2 pada minit ke 22 pengadil Jepun memberikan sepakan penalti kepada pasukan Vietnam.

Minit ke ke 28 tolakan Indera ditampan masuk kedalam gol Vietnam.

Goal keempat dijaringkan oleh Sukur Adan.

Pada minit ke 80 Vietnam menjarikan sebiji lagi goal menjadikan keputusan muktamad perlawanan 4 : 2.

Rakyaat Malaysia teruskan berdoa di Final!!!

posted from Bloggeroid

Pemimpin Pelajar UM Digantung!!! Umpama Habis Madu - Sepah Dibuang???




Budak2 Melayu ni X serik2...

Di bagi peluang masuk IPTA...Kebanyakkannya atas dasar mereka adalah berketurunan Melayu/Bumiputera...

Dapat biasiswa atau pinjaman....

Kerjanya nak merusuh pulak....

Setiap generasi  pasti ada yang terjebak dan diperguna oleh DSAI....

Tak serik2....Bila dikenakan tindakan dan dibuang pengajian...Ibubapa dan penjamin terpaksa membayar ganti-rugi kerana melanggar kontrak perjanjian...

Pelajar2 bukan Melayu pula kerana tahu peluang melanjutkan perlajaran terutamanya di IPA agak terhad dan persaingan yang tinggi. Belajar bersungguh2 sehingga lulus cemerlang dan X perlu membayar pinjaman PTPTN.

Bilalah pelajar2 Melayu/Bumiputera ni nak matang???

Sumber klik sini.

10 Dec 2014

Taat Titah Sultan Selangor Azmin Ibarat Kaduk Naik Junjung???




Itu mungkin pandangan pemimpin2 Pakatan Rakyaat....

Tetapi secara logiknya...Azmin sudah pasti perlu taat kepada titah DYMM Sultan Selangor yang merupakan majikan ataupun Sultan kepada kerajan negeri yang diketuainya....

Pastinya akta rahasia rasmi perlu beliau dipatuhi....Kalau X boleh masuk "kedalam" nanti...

Secara tak langsung...pilihan Tuanku Sultan Selangor melantik Azmin dilihat tepat.

Apalah agaknya yang berlaku jika Wan Azizah yang jadi MB ya???

Harus pecah rahasia.

Kerajaan Negeri Selangor Kaya, Melayu Miskin Terpaksa Dapatkan Bantuan Gereja???


Sepintas lalu....

Katanya rezab kerajaan sehingga RM 3.8 billion...

GLC milik kerajaan negeri kaya-raya...

JAIS bawah kerajaan negeri.....Ada WAKAF Selangor ada Baitul Mal Selangor..... 

Tetapi fakir/miskin Selangor terpaksa "mengemis" kepada orang bukan Islam....

Kemanalah Anwar mahu bawa kita semua.???




8 Dec 2014

Galak Orang Melayu Fakir/Miskin Mesra Gereja - Mana Pihak Baitulmal/JAKIM???



Memanglah X salah....

Tapi mengapa dalam sebuah negara yang majoritinya orang Melayu/bumiputera dan penganut2 agama Islam yang ramai, orang2 Islam yang fakir/miskin perlu meminta2 kepada peganut2 ataupun gereja/kuil agama lain???

Tidak kah ini bukan sahaja akan menunjukkan kelemahan umat Islam di Malaysia malah secara tidak langsung akan memberi peluang buat agama lain menyebarkan dakyah kepada penganut2 agama Islam di Malaysia???

Adakah JAIS di bawah kerajaan Selangor telah hilang fungsinya???

Apa yang Anwar cuba buat???

Sumber klik sini.

7 Dec 2014

Gempar!!! Kerajaan Bangang??? Tarif Elektik Bakal Naik Awal 2015???



Masih ingat lagi pada penghujung tahun lepas.....Kenaikan tarif elektik yg berlaku pada awal 2013 telah dikitar semula......

Kononnya kerajaan akan menaikkan lagi tarif elektrif pada 2014......

Biasalah Pakatan Rakyaat.....mereka akan cuba membangkitkan kemarahan rakyaat kepada Umno/BN. Sama seperti pendekatan Zionism bagi mereka matlamat menghalalkan cara....

Rakyaat Malaysia terutamanya yang berpelajaran tinggi pula lebih mudah ditipu...Yang jelas walaupun rakyaat telah ditipu berkali2....dan akhirnya perkara tersebut terbukti sebenarnya hanya lah satu lagi fitnah Pakatan Rakyaat...mereka akan tetap mempercayai PR....dan bakal terus ditipu..."dan lagi...dan lagi...dan lagi..."

Jestru X pelik jika keratan akhbar di atas akan menjadi viral semula dalam masa terdekat....

Cara paling mudah untuk mebangkitkan kemarahan rakyaat yg sudah mula merasakan bahang kenaikan harga barangan keperluan yang berlaku sejak akhir2 ini.....

Biasalah org tengah marah...mereka akan kurang berfikir....Apa lagi bila fitnah ditaburkan oleh orang2 yang kononnya memperjuangkan good governance, transparency dan kelihatan lebih Islam.

Lojik akal akan dilupakan....penurunan harga minyak/gas di pasaran dunia pula akan menyebabkan mereka semakin marah terhadap kerjaan akibat fitnah tersebut, ya lah mana tak marah minyak/gas turun tetapi kononnya tarif elektrik pula bakal naik...

Jestru jika kerajaan sememangnya ada berniat dan atau terlintas mahu menaikkan tarif elektrik dalam waktu terdekat ini untuk menampung kehilangan pendapatan negara akibat kejatuhan harga eksport minyak/gas dan kejatuhan nilai ringgit ....baik lupakan sahaja lah niat tersebut...

Bertindak lah dengan bijak dan berhemah.....Buktikan kerajaan yang dipilih rakyaat dalam PRU 13 yang lalu sememangnya sebuah kerjaan yang berbaloi untuk dikekalkan dan sememangnya sangat perihatin membela nasib rakyaat yang memilih mereka.


posted from Bloggeroid

6 Dec 2014

Piala AFF Edisi 2014 - Otai Masih Berbisa!!! Teruskan Sokongan!!!



Adalah sesuatu yang agak pelik dalam bola sepak Malaysia....

Biasanya kalau diikutkan rekod skuad bawah umur dan remaja kita dilihat lebih berjaya berbanding skuad senior negara....Tetapi apabila semakin dewasa dan mula menganggotai skuad senior ramai dari mereka yang dilihat seolah2 hilang punca apabila mewakili negara...

Macam2 andaian yang dikatakan bila memperkatakan prestasi pemain2 kita apabila mengganggotai skuad senior...Ada yang kata sebab "mabuk duit", tapi kalau nak dibandingkan dengan kelab2 besar dunia...X ada lah banyak mana...

Ada juga yang mengatakan kerana Malaysia tidak berpeluang bermain di pentas yang lebih besar seperti Piala Asia dan Piala Dunia ini telah membantutkan perkembangan pemain2 kita.

Mungkin itulah juga sebabnya mengapa jurulatih Dolah Salleh menamakan 7 pemain yang berusia 29 tahun ke atas dalam skuad edisi kali ini.... Ataupun  pemain2 Otai kembali bermain bersungguh2 untuk menunjukkan bahawa mereka masih dipuncak prestasi. Apapun ada pemain-pemain kita yang  penyertaan mereka ke dalam skuad senior pula agak lambat. Alex sekitar umur 27, tahun, Afif, 30 tahun dan Piya, 30 tahun. Adakah mereka ini bakal lambat pencen dari pentas antarabangsa? Hanya masa, prestasi dan jurulatih yang menentukannya. Siapa sangka Syukur Adan yang pernah tersisih 6-7 tahun dari skuad kebangsaan kembali mewakili negara dalam usia 32 tahun.

Setakat ini pendekatan Jurulatih Dollah  seperti akan membuahkan hasil kerana mungkin mereka lebih matang dan telah masak dengan dunia glamour dan asam-garam dalam bolasepak.

Walau bagaimanapun perjalanan masih jauh kerana matlamat kita pada edisi kali ini adalah untuk bermain di pentas final setelah gagal dalam edisi 2012. Dalam lalupun dengan pasukan yang purata umur pemain2 lebih muda berbanding sekarang kita sebenarnya sampai ke peringkat separuh akhir.

Jestru masih banyak kerja-keras yang pemain2, jululatih dan peminat2 perlu buat serta lebih banyak doa yang perlu dipanjatkan....

Apapun selamat berjuang!!! dan semoga pasukan kita akan dapat menjuarai Piala AFF ini sekali lagi!!!


5 Dec 2014

Penang Untuk Warga Penang!!! Siapa KM Penang Selepas PRU 14???



Lim Kit Siang???

Atau Betty Chew, isteri LGE???

Almaklum.....Pakatan Rakyaat kan parti anak beranak....
posted from Bloggeroid

Bila Pula Azmin Nak Pecat Anwar???



Jawatan DS dari Istana Negeri Selangor dah diarik balik....Sember klik sini.

TS KI pun sempat memecat DSAI daripada jawatan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor sebelum beliau turun dari jawatan MB...Tetapi Azmin ambil balik sebaik sahaja beliau dilantik menggantikan TSKI.

Secara lojiknya jika pada pandangan Istana DSAI tidak lagi layak menggunakan gelaran Dato' Seri dek kebiadapannya terhadap Istana Negeri Selangor...Adakah beliau boleh dipercayai untuk memberikan nasihat terhadap perbendaharaan selangor yang mempunyai rezab bernilai RM 3.8 billion??? Itu belum lagi termasuk semua harta-benda, tanah2 kawasan balak, lesen dan lain2 milik negeri....

Sebelum dipecat oleh Istana....ada baiknya Azmin berfikir sejenak, apakah isyarat dari Istana....

3 Dec 2014

Masa Untuk Bersatu!!! Malaysia Sebenarnya Sedang "Diserang"???


Adakah  kesemua kejadian ini hanya satu kebetulan???

Pencerobohan Lahad Datu Febuari 2013. 

Kehilangan pesawat MH370 - Mac 2014.

Menembak jatuh MH17 - Julai 2014.

Siri penculikan pelancong2 di Tawau Sabah - sepanjang 2014.

Penurunan harga komoditi  negara, getah dan kelapa sawit - sepanjang tahun 2014.

Rompakan lanun dan penculikan anak2 kapal di Selat Melaka berdekatan Pulau Ketam.

Kemudian....

Berlaku penurunan harga petroleum - November 2014. Negara bakal kehilangan berpuluh malah mungin mencecah seratus billion kerana keuntungan petronas menurun.

Penurunan Ringgit Malaysia - December 2014. Hutang negara meningkat kerana sebahagian hutang adalah daripada luar negara. Perlu dibayar menggunakan US Dollar.

Kini penyangak matawang telah memulakan langkah ....

Jestru...dalam saat2 getir ini....bersatulah wahai rakyaat Malaysia!!!

Musuh kita ada di luar sana.

Kita juga perlu menghapuskan bahaya yang dijana oleh" musuh di dalam selimut".

1 Dec 2014

Gempar!!! Dyana Akhirnya Mengaku Pemilihannya Mewakili DAP Bukan Atas Dasar Merit???


Kata Dyana, “Dengan lebih 300,000 ahli Puteri Umno yang lebih hebat daripada saya, berapa ramai yang diberi peluang untuk bertanding?”  (dalam PRU/PRK).

Adakah ini bermaksud beliau bersetuju....bahawa pemilihan beliau untuk bertanding hanyalah atas dasar mengabui mata dan sekadar mahu menari undi orang2 Melayu dan Bumiputera supaya menyokong DAP???

Untuk memperlihatkan DAP kononnya mesra Melayu/bumiputera???

Supaya orang2 Melayu/Bumiputera melupakan bagaimana perangan DAP dalam PRU 1969 sehingga  tercetusnya peristiwa 13 Mei???

Sumber dipetik dari sini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3