bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

31 Oct 2014

Guan dan Jeff Oii Lebih Hebat, Semua Jurutera JPS Penang Boleh Berhenti???



Patut lah penulis pernah terbaca akan satu komen di sebuah blog....

kata penulisnya, Guan Eng ni orangnya bukanlah pandai sangat....

Nasib baik bapak dia LKS aje....

Tengoklah....proses pengiraan yang diketuainya untuk AJK CCC DAP pun dia boleh buat silap....

In pulak...., "dia kata...kalau X hujan pasti X banjir". Hanya kerana malu sebab sebelum ini Jeff Oii pernah mendakwa Penang telah bebas banjir.

Itulah DAP....Perasan bagus.....walaupun sebenarnya bongok!!!

Itupun korang percaya dan berbaiah....dengan dia org......."Mapuh kering" mcm ni....

Opps....dalam konteks Penang...."Mampuh basah"

Rujukan di sini dan di sini.


30 Oct 2014

Enggan Subahat - Sebab Utama Mengapa Peguambela Anwar X Ada Orang Melayu???



Itu kalau ikut senarai kat atas tulah.....

Lawyer dia ada 14 org, 10 india/singh, 1 cina, 3 tidak diketahui bangsa...

Satu lagi soklan cupu emas...

Satu lagi persoalan mengapa ketua peguambela Anwar sejak Liwat 2 semuanya bukan Melayu???

Adakah peguam2 senior Melayu memang X berkelatakkan ataupun mereka sebenarnya X mahu bersubahat???

Fikir2 kan...

posted from Bloggeroid

29 Oct 2014

Siapa Yang Dituduh Meliwat, Anwar Atau Hadi???



Sudahlah TG disaman oleh rakan pemimpin PR.....

Lebih sedih......Ke mahkamah tanpa sokongan rakan2 Pakatan Rakyaat....

Seolah2 mcm TG Hj Hadi pulak seorang yg dituduh melakukan liwat.....

Begitu lah hina nya beliau di mata rakan2 PR....
posted from Bloggeroid

Sekeping Foto Liwat II - Foto Seribu Makna???




Terpulang apa yang anda fikirkan???

posted from Bloggeroid

26 Oct 2014

JDT Berhadapan Tok Gajah, Permainan Kasar, Refree dan Satu Malaysia di Final???

Foto (kiri): Pemain Johor Darul Takzim (JDT), Jorge Pereyra Diaz (tengah) diasak pemain pertahanan KL Felda United, Shahrulnizam Mustapa (kiri) dan Indra Putra Mahyuddin (kanan) pada perlawanan timbal-balik Piala Malaysia. - Foto Bernama   


Team JDT yang ala team "Chelsea" sejak 2-3 tahun yang lalu sanggup berbelanja besar untuk mendapatkan khidmat jaguh terbaik bintang2 luar negara dan tempatan sentiasa dicemburui oleh kawan dan lawan....

Setiap pasukan pasti ingin mengalahkan mereka....

Sayangnya ramai daripada mereka ini menggunakan pendekatan "kotor" dengan bermain ganas demi untuk menyaingi qualiti yang dimiliki oleh JDT.

Apa yang menyedihkan sesetengah refree yang mengadili perlawanan yang melibatkan pasukan JDT juga dilihat seperti menutup mata apabila pamain2 JDT dikasari dan sebaliknya begitu cepat menghukum pemain2 JDT apabila mereka mula bertindak-balas ataupun mula bermain kasar setelah tidak tahan dengan kekasaran demi kekasaran yang diterima mereka dan layanan berat sebelah dari pengadil....

Jika ini lah caranya sampai bila pun bolasepak Malaysia X kan maju...

Yelah.... untuk menang...JDT bukan sahaja perlu berhadapan dengan pasukan lawan, pemainan kasar lawan, tindakan berat sebelah pengadil dan perasaan dengki penyokong2 pasukan2 lain yang pasukan mereka telah dikalahkan....


24 Oct 2014

Mengapa Pakatan Rakyaat Hanya Memperjuangkan Anwar Seorang???



Mengapa Pakatan Rakyaat juga mahu mendakwa semua kes2 liwat yang dibicarakan di Malaysia adalah angkara Konspirasi kerajaan BN???
posted from Bloggeroid

Pendedahan Video Seks Mirip Seorang Ustaz Terkenal- Siapa Dalang dan Siapa Dapat Faedah???

Sesuatu yang amat malang kerana menjelang Awal Muharam Esok, Malaysia sekali lagi digemparkan dengan kehadiran satu lagi koleksi video seks mirip seorang terkenal idola sesetengah dari kita.

Persoalannya adakah itu video asli Ustaz tersebut?? 

Jika tidak, adakah ianya fitnah!!!

Jika ya, dengan siapa??? Jika dengan isteri beliau sendiri, maksudnya beliau telah diinaya dan ada pelaku yang telah merakam secara sembunyi.

Jadi ianya angkara siapa ???

Siapakah yang tahu pergerakkan beliau??? Jikapun ceramah beliau diketahui umum, siapa pula yang ada access kepada maklumat hotel mana beliau akan tinggal??? Bilik mana??? 

Satu soalan cupu emas, siapa yang sediakan/tempahkan bilik???


Siapa dalang???

Orang yang tahu pergerakkan "Ustaz" tersebut, jika vid tersebut memang asli dan tahu bilik dan hotel mana beliau akan "check in".

Siapa yang akan dapat manfaat apabila kecoh Ustaz tersebut difitnah atau terinyaya???

Siapa pula yang bakal dipersalahkan???

Pastinya UMNO demi untuk kepentingan peribadi dan membersihkan nama orang tertentu???


Persoalannya mengapa video tersbut dikeluarkan sekarang??? 

Ketika keputusan rayuan terakhir Anwar dalam kes Liwat II bakal keluar 28 Oct ini.


Adakah ianya sengaja sebagai satu strategi mengalih perhatian??? Mahu menyalahkan UMNO???

Kononnya ramai lagi yang kononnya menjadi mangsa fitnah UMNO sebagaimana orang tertentu???



Bayangkan pula jika PM yang dipilih oleh anda, mempunyai sejarah silam dan perlakuan songsang dan di dalam masa yang sama musuh2 negara mempunyai koleksi rakaman video2 tertentu yang bakal  digunakan untuk memeras ugut beliau untuk tujuan kepentingan dan politik mereka???

Adakah anda mahu mengambil risiko tersbut???


23 Oct 2014

Tun M Mempunyai Semangat Nasionalisme Sekuat Warga Korea???


Beliau sentiasa berbangga menggunakan perkhidmatan anak Malaysia....

Malah di zaman kegemilangannya....Beliau lebih rela pakar jantung anak Malaysia melakukan pembedahan pintasan ke atasnya di IJN, berbanding melakukannya di mana2 negara maju yang peratus kejayaannya lebih tinggi dengan peralatan lebih canggih sebagaimana sesetengah pemimpin pembangkang sendiri.


posted from Bloggeroid

22 Oct 2014

Gempar!!! Azmin Sekolahkan Mereka Yang Perjuangkan Flash Mob Untuk Bebaskan Anwar???



Nasihat Azmin buat mereka;
  1. Allah tidak jadikan taubat nasuha sebagai perkara main-main..
  2. berapa banyak peluang yang telah diberi.
  3. Tidak ada pemimpin yang lebih besar daripada perjuangan parti.
  4. “Beza kesilapan sendiri dengan kesilapan parti.
  5. PKR perlu berubah; Tidak ‘person-centric’, tetapi ‘perjuangan centric.’

Sumber klik sini.

Galakkan Orang Islam Peluk Anjing Untuk Alih Perhatian Kegagalan Flashmob Selamatkan Anwar???


Harakah pun komen sekali...


Flashmob Rakyaat Hakim Negara untuk raih simpati rakyaat supaya bangun dan selamatkan Anwar, telah gagal di mana2.



Bagi kat geng2 ni.....Nanti tak mustahil nanti ada kempen peluk2 babi pulak???



KENYATAAN MEDIA
KETUA PENGARAH
JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA
BERKENAAN
PENGANJURAN KEMPEN “I WANT TO TOUCH A DOG”
________________________________________

Pertama sekali Jakim ingin membuat teguran kepada pihak penganjur yang telah mengadakan kempen memegang anjing secara sengaja dan terbuka kepada umum termasuk mereka yang beragama Islam tanpa sebarang sebab yang munasabah. Hal ini sekaligus telah menimbulkan keresahan awam khasnya dikalangan umat Islam kerana secara jelas telah menyanggah pegangan mazhab dan ‘uruf/ adat di Malaysia. Menurut Mazhab Syafie, umat Islam adalah dilarang menyentuh anjing secara sengaja kerana menajiskan diri tanpa tujuan yang munasabah adalah haram disisi Islam.
Walaupun Islam meletakkan kaedah sertu apabila terkena najis yang dikategorikan sebagai ‘mughallazah’ namun kaedah tersebut bukanlah alasan untuk membolehkan seseorang itu memegang najis mughallazah secara sengaja. Tindakan tersebut samalah seperti orang yang sengaja melakukan dosa dengan alasan akan bertaubat kemudiannya.

Justeru, tindakan pihak penganjur adalah dikhuatiri mempunyai agenda terselindung dan secara jelas dilihat seolah-olah cuba mencipta budaya baru dan boleh membawa kepada perbuatan menghina Islam.

Suka Jakim tegaskan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang berpegang kepada mazhab Syafie sebagai mazhab rasmi. Justeru, peranan Jakim adalah untuk memastikan umat Islam di negara ini mengamalkan syariat yang tidak menyalahi Mazhab Syafie.
Pada dasarnya Islam tidak memandang keji kepada binatang anjing sebagai salah satu makhluk Allah. Apatah lagi untuk menyeksa, memukul dan membunuh anjing tanpa sebab adalah sama sekali bertentangan dengan ajaran Islam. Malah anjing tetap wajar diberi kasih sayang, belas ehsan dan dijaga kebajikannya. 

Walau bagaimanapun, dalam Mazhab Syafie, umat Islam tidak dibenarkan untuk menjadikan haiwan tersebut sebagai binatang peliharaan. Jakim telah mengulas lanjut isu berhubung kedudukan anjing dalam Islam serta hukum berkaitannya melalui portal fatwa Jakim di www.e-fatwa.gov.my.

Kedua, Islam mewajibkan semua umatnya untuk memelihara kesucian diri, pakaian dan tempat agar ia tidak menjejaskan amal ibadah seharian. 

Dalam perkara ini, Jakim bercadang untuk memanggil pihak penganjur bagi mendapatkan penjelasan selanjutnya.
Sekian, terima kasih. 

‘BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya Yang Menurut Perintah
DATO’ HAJI OTHMAN MUSTAPHA
20 Oktober 2014

posted from Bloggeroid

21 Oct 2014

Pengaruh Islam Liberal - Jangan Lepas Ini Ada Kempen Mesra Liwat Pulak???


Beberapa hari ini kecoh dengan penganjuran kempen pegang anjing najis berat (mughalazah) bagi penganut2 Islam mazhab Shafie.

Lebih mengharukan pemimpin2 politik berfahaman Liberal beriya2 mempertahankannya tanpa mengambil-kira sensitivti masyarakat setempat.

Mungkin ini menjadi salah-satu bukti bahawa Akta Hasutan masih releven demi menjaga keharmonian agama dan kaum di Malaysia ini.


posted from Bloggeroid

Saya Pegang Anjing - Orang Kelantan dan Kadi Besar Singapura Dulupun Dah Buat???



Menarik gak tu. Yg pegang tali tambat anjing tu iailah Kadi Besar Singapura. Tn. Hj Abbas Taha.

Beliau bergambar dgn Almarhum Sultan Kelantan....

Gambar kenangan selepas perbicaraan/perbincangan tentang masalah najis anjing.

X ada pulak Kadi tu nak peluk2 anjing mcm geng2 PKR hari tu ya.....

posted from Bloggeroid

20 Oct 2014

Gempar!!! Foto Dyana Sofya Dicium dan Digomol Terbongkar???

Penulis X mahu sentuh pasal foto2 yang didakwa dikaitkan dengan dua orang pemimpin pembangkang di tweeter  baru2 ini. Tidak kiralah samada perkara tersebut benar atau palsu. Penulis cuma mahu menegur sikap hipokrit sebahagian daripada kita.....

Trend politik di Malaysia hari ini, pengundi2 akan ...menolak mentah2 pendedahan2...berkaitan isu peribadi seseorang pemimpin.

Benar atau tidak "tolak tepi". Sebab mereka sudah muak dengan politik yang membuka aib peribadi.....

Lagi pula dengan kebangkitan Islam dewasa ini mereka (majoriti) khususnya orang-orang Melayu akur bahawa menjadi suatu kesalahan apabila mendedahkan aib orang lain terutamanya pemimpin2 pembangkang walaupun perkara tersebut benar . Selain menjadi kesalahan dalam Islam mereka takut, Allah s.w.t. akan membuka aib mereka pula jika mereka turut sama menjaja perkara tersebut.

Ironinya apabila mereka termakan fitnah malah turut menjaja bahawa ada pemimpin2 tertinggi BN/Umno terlibat dengan kes pembunuhan mendiang Alantunya, mendiang Teoh Beng Hock, pegawai kastam.....juga kononnya mengamalkan rasuah, komisyen kapal selam dan menggelapkan duit rakyaat tanpa bukti dan tanpa saksi yang sah sebagaimana yg dituntut oleh syarak..... Mereka dengan selamba melakukannya dengan tegas, kepercayaan 100% dan tanpa ada rasa gentar di hati takutkan akan hukuman dan balasan Allah s.w.t.

Penyokong2 DAP Penang Dihalau Keluar Kampung???



Nak buat mcm mana...."Nasi dah jadi bubur".

Org tua2 kata...,"beringat sebelum kena".....

Lepas ni....Bumiputera Selangor pulak????

posted from Bloggeroid

19 Oct 2014

Antara Gerakan Tersusun DAP Halau Bumiputera Keluar Dari Pulau Pinang???



Kenaikkan 100% sebulan....

Kalau bukan berhasrat nak halau bumipitera keluar.....

Apa pasal naikkan sewa sehingga 100% ?


posted from Bloggeroid

Bermula Tahun 2015 - Kerajaan Negeri Selangor Boleh Jimatkan RM 15 Juta???

 Gaji sebagai Penasihat Ekonomi Selangor cuma RM 1.00 sebulan tetapi tuntutan (claim) nya sehingga mencecah RM 15 Juta.

Itu kalau mengikutkan cakap Faekah lah....


Jestru jika DSAI dipenjarakan hujung bulan ni disebabkan kes LIWAT II,.....Maksudnya Kerajaan Selangor sudah boleh berkira2 dapat berjimat beberapa belas juta.....

Sumber klik sini.

18 Oct 2014

Gempar!!! 7 Orang Dari Kelantan Sanggup Ganti Anwar ke Penjara???



Ye...ke???

Ingat kalau polis dtg pun mereka cabut....

Kalau dulu boleh lah semangat....Ramai yg dtg....Ini setakat 7 orang.....

Sudah2 lah....
posted from Bloggeroid

PASMA Pecahan Pas Berpotensi Jadi Pemimpin Islam Liberal di Malaysia???


Menurut Dekan Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun Islam (Istac), Prof Emeritus Datuk Mahmood Zuhdi Abd Majid, golongan seperti Ulil Abshar dan JIL berasal daripada generasi muda kumpulan konservatif Indonesia, Nahdlatul Ulama.

Namun katanya, fahaman Nahdlatul Ulama yang dianggap terlalu konservatif menyebabkan generasi muda itu mencari pemikiran lain.

Nampaknya bibit2 tersebut seperti telah wujud di Malaysia...Dengan Tahaluf siyasi yang dipegang Pas kelihatan semakin longgar kerana PAS sering terpaksa menggadai landasan dan norma2 Islam....golongan liberal dalam PAS telah menubuhkan PASMA sebagai persediaan untuk menyingkirkan PAS jika PAS masih dilihat tidak sehaluan dengan PR terutamanya pandangan dan cara kerja DAP.


Jika liberalisasi yang dibawakan oleh PKR tidak mudah diterima oleh Melayu/Islam di Malaysia...Pembawaan PASMA pasti lebih bahaya kerana ianya juga didokong oleh pemimpin2 yang berlatar-belakangkan agama juga menggunakan nama "PAS".


Semoga Allah s.w.t. memelihara kita dan keturunan kita....


Sumber klik sini.

posted from Bloggeroid

17 Oct 2014

Gempar!!! Wan Azizah Bakal Bankrap??? Lagi PRK Kajang???



Berita gembira buat Felda di mana pd hari ini 17 Okt 2014, 3pm di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Felda telah menang di dalam tuntutan saman fitnah terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah & 2 Yang Lain berhubung dgn dua artikel di dalam akhbar Suara Keadilan. Gantirugi yg perlu di bayar kpd Felda akn ditaksirkn oleh Mahkamah.

Untuk rekod sebelum ini Felda menuntut RM200 juta utk gantirugi.

Kalau diikutkan kepada saman fitnah yang lepas2 di Malaysia jumlah saman yg dilukusan hanya sekitar RM 400 ribu. Tetapi dalam isu Felda sesuai dengan kedudukannya sebagai syarikat perladangan terbesar di dunia dan dgn jumlah dagangan bernilai beratus billion setahun saman bernilai RM 200 juta bukanlah sesuatu yg keterlaluan.

Jika jumlah tersebut diterima oleh mahkamah..alamatnya Wan Azizah boleh bankrap gamaknya. Kecuali lah Anwar menggunakan kekayaannya yg menjangkau RM 3 billion sebagaimana yg didakwa oleh salah seorang bekas naib presiden Bank Negara Malaysia sedikit masa dahulu adalah benar....

Kalau dah bankrap, alamat PRK lagi lah Kajang wei.....

Sumber klik sini. 

posted from Bloggeroid

Hapuskan Akta Hasutan Umpama Runtuhkan Negara???



Umpama buang kontrak sosial???

Segala2 nya boleh dipinda???

Kita dah ada contoh....

Dasar pendidikan negara hampir setiap kali tukar Menteri Pelajaran.....telah ditukar kononnya nak tunjuk mereka bagus dan buat kerja.... Ada buah tangan....

Tetapi ternyata dasar pendidikan kita menjadi haru-biru dan kita ketinggalan bukan setakan kepada negara2 maju bahkan jiran2 seperti Vietnam dan Kemboja...

Jestru saranan penulis janganlah akta hasutan dihapuskan kecuali jika kita benar2 akta penggantinya jauh lebih baik berbanding akta yg sediada. Akta yg akan dapat mempertahankan Agama Islam, kontrak sosial, institusi Raja2 Melayu, hak bumiputera dan lain2 kaum. Mungkin hukuman2 nya perlu ditambah & diberatkan lagi??? Kewargaan boleh dilucutkan bujat sahaja kepada pelaku malah kepada penyokong2.

Jangan lah kita bertindak umpama, "tikus mebaiki labu!"
posted from Bloggeroid

16 Oct 2014

Laporan Bahawa DAP Hapuskan Kg.2 Melayu Secara Terancang???



DAP pasti akan bermati2an menafikannya tetapi senarai di bawah yang semakin lama semakin panjang sukar untuk disanggah.

Ironinya apakah yang dibuat oleh Timbalan Ketua Menteri berketurunan Melayu/Islam di Pulau Pinang dalam menangi masalah ini???


posted from Bloggeroid

Laporan Bahawa DAP Hapuskan Kg.2 Melayu Secara Terancang???



DAP pasti akan bermati2an menafikannya tetapi senarai di bawah yang semakin lama semakin panjang sukar untuk disanggah.

Ironinya apakah yang dibuat oleh Timbalan Ketua Menteri berketurunan Melayu/Islam di Pulau Pinang dalam menangi masalah ini???


posted from Bloggeroid

15 Oct 2014

Habis Madu...Khalid Dibuang??? YB Elizabeth Begitu Gembira di Pesta Arak, Khalid di Mana???








Betul lah kata pepatah, "kawan ketawa memang senang dicari, kawan menangis pula memang terlalu sukar ".

Masa ada kuasa....semua datang menghimpit....

Bila dah terbuang....Menangis lah sorang2....

14 Oct 2014

Gagal Langkah Kajang - Rafizi Jadi Pejuang Pekerja Asing dan Rakyaat Negara Jiran Pula???

Gagal "Langkah Kajang" sehingga membuatkan Pakatan Rakyaat kucar-kacir....

Rafizi cuba pula menjadi pejuang hak pekerja-pekerja asing dan rakyaat negara2 Jiran...


Kata beliau rakyat di Malaysia perlu menerima hakikat bahawa barang bersubsidi di negara ini layak dinikmati oleh pekerja asing yang bekerja di sini termasuk rakyat negara jiran yang datang membeli-belah di negara ini.

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, hal itu tidak boleh dipertikaikan kerana pekerja asing yang bekerja di negara ini membayar permit yang mahal serta cukai yang tinggi untuk masuk dan bekerja di negara ini.

"Mereka bukan datang percuma ke negara ini tetapi mereka membayar cukai yang lebih tinggi daripada rakyat Malaysia itu sendiri. 


Bagaimana sekadar bayar levi yang berjumlah antara RM RM34.16 hingga RM154.16 sebulan boleh Rafizi dakwa bahawa pekerja2 asing membayar cukai lebih tinggi berbanding rakyaat tempatan??? Sumber klik sini.

Itu pekerja2 asing, bagaimana pula dengan rakyaat negara jiran yang membeli barangan keperluan bersubsidi dan membeli petrol/diesel di Malaysia???

Juga macam mana pula mereka yang menyeludup dan menjual barangan bersubsidi ke rakyaat negara jiran??? Itupun Rafizi akan perjuangkan sekali???

Rafizi pejuang Pekerja Asing dan Rakyaat Jiran klik sini.

13 Oct 2014

Lucutkan Sahaja Kewargaan Pencuri dan Penjual Subsidi???


Setiap kali harga petrol, diesel and barangan bersubsidi dinaikkan harga kerana kerajaan mengurangkan subsidi....Semua orang mengeluh....

Kerjaan akan dilebel sebagai tidak berhati-perut, cekik darah rakyaat dll....

Yang sedapnya pemimpin2 Pakatan Rakyaat akan bertindak, "lebih sudu dari kuah".... Wal hal...mereka juga dilihat sering menaikkan bayaran urus di bawah penguasaan mereka seperti cukai pintu, cukai tanah, lesen perniagaan, takrif air dll.

Tetapi sedar kah kita saban tahun negara kerugian berbillion ringgit kerana subsidi yang diberikan kerajaan tidak sampai ke kumpulan sasaran???

Petrol, diesel, minyak masak, tepung, gas LPG dan lain2 barangan bersubsidi telah diseludup keluar oleh sesetengah anak negeri yang mahukan keuntungan singkat...

Mengapakah ini berlaku??? Selain barangan tersebut sememangnya mahal jika dijual di luar sempadan negara seperti gas LPG dan minyak masak yang boleh membuat keuntungan sehingga lebih 100% mengapakah rakyaat khalayak tidak mahu memainkan peranan sebagai warga yang bertanggung-jawab???

Mengapa kita tidak melaporkan kepada pihak berkuasa sekiranya kita mengetahui ada kenalan ataupun jiran2 kita yang menjual/menyeludup barangan bersubsidi keluar daripada sempadan negara???

Bagaimana pula dengan stesen2 minyak yang terlibat menjual petrol dan diesel bersubsidi kepada orang asing ???

Menjual diesel bersubsidi menggunakan bunker ke kapal2 dagang???

Menjual LPG bersubsidi kepada pengilang2???

Jika kita hanya berpeluk-tubuh janganlah kita hanya menyalahkan kerajaan jika satu hari nanti semua subsidi terpaksa ditarik-balik gara2 kerajaan sudah tidak mampu untuk menanggung ketirisan yang berlaku. Pastinya pemantauan pihak berwajib agak terbatas kerana kekurangan anggota. 

Jestru sebagai warga yang bertanggung-jawab kita semua perlu memainkan peranan dengan membuat laporan sekiranya kita mempunyai maklumat untuk membenteras aktivi2 ini. Percayalah kita mampu menghalang parkara ini daripada berlaku!!!

Pihak berwajib juga wajar mengalakkan laporan2 oleh orang2 awam dengan menawarkan ganjaran yang sewajarnya. Mungkin 10% daripada jumlah rampasan.


Sumber klik sini dan sini.







posted from Bloggeroid

12 Oct 2014

Bumbung Jejantas Pejalan Kaki Pasir Gudang Runtuh Gara2 Rasuah???



Ada yang secara sempotan mengeluarkan komen, "Mana tak runtuh, kerja tak ikut spec, guna bahan tak berkualiti, semua pihak nak untung banyak, rasuah sana sini".

Senang aje kita nak buat dosa kering ya??? Dengan mudah melemparkan tuduhan kepada individu2 yang kita sendiri x kenal....Bagaimana kalau X betul???



Di sebelah (kiri) adalah keadaan asal jejantas sebelum bumbungnya runtuh diterbangkan angin kencang.

Pada pandangan penulis pasang billboard lagi besar dari structure bumbung, hujan pulak lebat beserta angin kencang/ribut. Mungkin berlaku pula uplift forces mana tak bumbung tu tercabut dan diterbangkan angin. Nasib baik R/C structure X runtuh sekali.

Jestu janganlah kita senang2 nak menjatuhkan hukum....Penulis juga pasti ramai juga yang akan mengaitkan kejadian tersebut kononnya sebagai kelemahan dan budaya rasuah oleh kerajaan BN.










posted from Bloggeroid

10 Oct 2014

KETUM pun Kuat Ponteng, Kuat Tidor????



Dulu nak kata Pak Lah kuat tido.....

Hj Hadi kuat tido....

Nik Aziz kuat tido....

Najib tertidur.. .

Rupa2 nya KETUM PM tengah bentang budget pun boleh tido???


Mungkin bayaran sebagai Penasihat Kewangan Selangor sebanyak RM 15 juta seperti yang didakwa Fekah ada benarnya.. sebab DSAI seoerti telah berada dalam zon selesa......


posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3